خبرهای داغ:
امام جمعه شهر محمدیه:

تنها اسلامی که در مقابل گردنکشان ایستاده، اسلام ایران چهارده معصوم (ع) است

تنها اسلامی که در مقابل گردنکشان ایستاده، اسلام ایران چهارده معصوم (ع) است
حجت‌الاسلام آقاحسینی عنوان کرد:امروز حمایت قاطع ایران ازغزه مسلمانان جهان رابیدارکرده است واین اسلام حقیقی ایران اسلامی است که برای مسلمانان عزت آورده،اسلامی که درمقابل گردنکشان ایستاده،اسلام ایران۱۴معصوم(ع)است
کد خبر: ۹۶۲۶۹۶۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

 

قزوین_به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام آقا حسینی امام جمعه شهر محمدیه در نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: انسان نباید دچار روزمرگی‌ها شده و از هدف آفرینش غافل شود، هدف آفرینشی که خداوند متعال می‌فرماید:" جن و انس را نیافریدم مگر برای عبادت، بندگی و اطاعت از خداوند."

 

 وی افزود: ما نباید آخرت و بندگی خدا را فدای ترحم، دلسوزی و محبت نسبت به خانواده نماییم و نباید تمام هم و غم انسان در طول شبانه روز خانواده‌اش باشد چون اگر خانواده دوست خدا باشد، خداوند دوست خود را فراموش نمی‌کند و اگر دشمن خدا و اهل دین نباشد، صلاح نیست که شب و روز در خدمت دشمن خداوند باشد و عمرش را در خدمت دشمن خداوند سپری نماید؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:" مبادا به خاطر دلسوزی و ترحم به خانواده خداوند را رها کنید."

 

امام جمعه شهر محمدیه اظهار کرد: انسان نباید بر مال، اولاد، مقام، جاه و دارایی خود توکل نماید چون این‌ها وسیله است و وفایی برای انسان ندارد.

 

حجت الاسلام آقا حسینی عنوان کرد: در کنار نماز که بالاترین جایگاه عبادت است در قرآن مکرر بر اهمیت زکات هم اشاره شده است. زکات دو نوع است؛ زکات بدن که همان فطریه است که بر فقیر واجب نیست و زکات اموال که به ۹ مال تعلق می‌گیرد و خداوند نماز کسی را که زکات پرداخت نکند، قبول نمی‌نماید؛ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:" خداوند زکات را قرار داده تا اغنیا را امتحان کند." اگر انسان واقعاً به خدا ایمان دارد که محصول و دارایی اش مال خداوند است و زارع خود خداست باید زکات خود را پرداخت نماید.

 

وی ادامه داد: در روایات آمده است که اگر مردم زکات خود را می‌پرداختند هیچ مسلمان فقیری پیدا نمی‌شد و زکات نیز مثل نماز واجب است و در این ایام که فصل برداشت محصول است؛ کشاورزان عزیز باید زکات مال خود را پرداخت نمایند تا از این امتحان بزرگ الهی سربلند خارج شوند.

 

حجت الاسلام آقا حسینی تبیین کرد: در میدان عمل باید وظیفه دینی، اخلاقی و شرعی ما در کنار انتظار باشد و انتظار همراه با عمل زیباست.

 

وی با تبریک هفته وحدت گفت: شیعیان و اهل سنت دشمن مشترکی دارند و خداوند ما را دعوت به وحدت نموده است و دشمنان جامعه اسلامی از صدر اسلام تا به حال بر طبل تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی دمیده‌اند تا شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین و متنفر نمایند و کماکان هم با ابزارهای جدید این برنامه ادامه دارد.

 

وی افزود: با وحدت، دشمن نابود و رسوا می‌شود زمانی که داعش تا دروازه‌های بغداد رسیده بود اگر بغداد سقوط می‌کرد کل عراق به دست داعش می‌افتاد اما با فتوای آیت الله سیستانی که اعلام جهاد نمودند هر کس با هر عقیده‌ای باید وارد میدان شود؛ شیعه، سنی، ترکمن و تمام ادیان پای کار آمده و بسیج مردمی تشکیل دادند و از درون فتوای آیت الله سیستانی حشد الشعبی تشکیل شد و عراق را از شر داعش نجات دادند.

 

وی تصریح کرد: هرجا وحدت بوده، فرج و گشایش حاصل شده است و حضرت آقا مکرراً تاکید کرده‌اند که وحدت، انسجام و یکدلی مردم نباید لطمه بخورد؛ زیرا اولین لطمه به وحدت دشمن را امیدوار می‌کند و امیرمومنان علیه السلام می‌فرمایند:" گذشتگان ما ضربه نخوردند مگر با تفرقه" تمام امت‌های گذشته با اختلاف نابود شده اند، اگر یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان وحدت داشتند اسرائیل چند میلیونی خونخوار جرات این همه جنایت و خونریزی را نداشت و این به خاطر پراکندگی و خود فروختگی سران کشورهای اسلامی است.

 

وی تبیین کرد: امروز حمایت قاطع ایران از غزه مسلمانان جهان را بیدار کرده است و این اسلام حقیقی ایران اسلامی است که برای مسلمانان عزت آورده، اسلامی که در مقابل گردنکشان ایستاده، اسلام ایران چهارده معصوم (ع) است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز یک گرایش در افکار عمومی دنیا در بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی نسبت به اسلام ایران به وجود آمده است که دشمنان را به وحشت انداخته است.

 

وی در پایان ابراز کرد: وحدت یعنی اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم و به عقاید همدیگر توهین نکنیم چون خواسته و سیاست دشمن این است که شیعه و سنی را به جان هم انداخته و تفرقه به وجود بیاورد تا از درون آنها را مستهلک نماید؛ اما به فضل الهی با وحدت حول محور ولایت، نابودی اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار