خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

ارتفاعات جاسوسان مسیری برای پرواز

ارتفاعات جاسوسان مسیری برای پرواز
ارتفاعات جاسوسان به عنوان یک منطقه راهبردی بین ایران و عراق سالها مأمن تروریست های پژاک بود که با فرماندهی شهید محمد جعفرخانی آزاد شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۹۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
 

قله جاسوسان در مرز ایران و عراق به عنوان نقطه راهبردی و دارای اهمیت بالای نظامی امنیتی از سال ۱۳۸۳ به محلی برای فعالیت عناصر تروریست و تجزیه طلب ضد جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. جمهوری اسلامی با مذاکرات متعدد با اقلیم کردستان و دولت عراق جهت تامین مرزها به نتیجه ای نرسید.

جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۰ روز سیزدهم شهریور ماه تصمیم به آزادسازی و پاکسازی ارتفاعات قله جاسوسان گرفت. ماموریت به یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران واگذار شد. یگان ویژه صابرین امروز به تیپ ویژه صابرین تبدیل شده است و از نیروهای بسیار زبده و تراز اول نظامی در منطقه است.

 

  در این ماموریت ۱۲نفر از نیروهای یگان ویژه صابرین گردان قمربنی هاشم (ع) به فرماندهی محمد جعفرخانی به شهادت رسیدند. محمد جعفرخانی فرزند برومند قزوین و فاتح قله جاسوسان با تقدیم خون خویش به ناامنی ۱۸ ساله در منطقه پایان داد تا به همراه شهید حسین پور از تیپ صاحب الامر(عج) در آسمان این دیار بدرخشند.

 

پژاک و کومله و پ.ک.ک هنوز کابوس شیران فاتح جاسوسان را می بینند، خط شکن جبهه های شمال غرب و فاتح اروند با برگ زرین شهادت به دیدار معبود شتافت شهید جعفرخانی را می گویم که در شلمچه، خیبر، قله شیخ محمد و ارتفاعات غرب و شمال غرب و امواج خروشان کرخه، کارون و اروند گواهی خواهند داد.

 

جعفرخانی بیش از سی سال لباس رزم بر تن  کرد و به عنوان تکاور زبده صحنه های نبرد با لباس مقدس سرداری برای اسلام و ایران به دیدار حق شتافت، شهید حسین پور در این نبرد از تیپ صاحب الامر(عج) قزوین اعزام شد. وی نیز همانند فرمانده جعفرخانی خونین بال به دیار معبود شتافت و بالهای زمین را رها کردند و با بال فرشتگان عند ربهم یرزقون شدند.

 

با برگزاری یادواره و گرامیداشت شهدا برای خانواده های فاتح جاسوسان و شهدای یگان ویژه صابرین به همت نیروی زمینی سپاه و با حضور فرماندهان عالی رتبه از دلاوری شهدا ها گفته شد و از خانواده های معزز شهدا و رزمندگان و قدردانی شد. 

 

دیدار صمیمی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار رستمعلی رفیعی آتانی با پدر، مادر و برادر شهید حسن حسین پور و همسر گرانقدر شهید جعفر خانی فرمانده دلاور  از شهدای فتح ارتفاعات جاسوسان در کنار یادمان این شهیدان از نکات جالب توجه بود.

سردار آتانی همواره از شهدای ارتفاعات جاسوسان از جمله شهیدان جعفرخانی و حسین پور به عنوان ستارگان امنیت شمالغرب یاد کرد و اظهار داشت: شهید جعفرخانی و حسین پور با خون خویش امنیت را برای کشور تضمین کردند و ارتفاعات جاسوسان را به مسیری برای پرواز تا بی نهایت تبدیل کردند.

 

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار