خبرهای داغ:

رسالت بانوان در کمک به جبهه مقاومت چیست

رسالت بانوان در کمک به جبهه مقاومت چیست
مدرس حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فرمان امام المقاومه مبنی بر یاری رساندن به لبنان گفت: بانوان در شرایط فعلی می‌توانند دو نقش مهم یعنی تبلیغ و تبیین و حمایت اقتصادی را در میدان ایفا کنند و اگر همه بانوان نقش خود را در این راستا محقق کنند، اقناع عمومی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۱۰۲
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-زهرا حامدی، مدرس حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به این پرسش که رسالت بانوان در شرایط حساس کنونی و لبیک‌گویی به امر رهبر معظم انقلاب در یاری‌ رساندن به جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و لبنان چیست، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار است و نائب امام زمان(عج) در رأس آن، هدایت و راهنمایی جامعه را بر عهده دارند، بنابراین همه ما تابع امر ولی‌ فقیه هستیم.

وی با ذکر اینکه مقام معظم رهبری شخصیتی آگاه، حکیم و مدیر و مدبر است که توانسته انقلاب اسلامی را در میان انواع تلاطم‌ها به سرمنزل امن و آرام برساند، ادامه داد: ایشان اشراف کامل بر مسائل داشته و مصالح امت اسلامی نه فقط در ایران بلکه منطقه و جهان اسلام را به‌خوبی تشخیص می‌دهند. بنابراین وقتی امام المقاومه مطالبه‌ای از ما دارند، اعتقادات و باورهای ما حکم می‌کند که بی‌چون و چرا مطیع باشیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حامدی با اشاره به فرمان جهاد مبنی بر کمک به لبنان با همه امکانات از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: فرمان ایشان به معنی حضور در میدان است که البته لزوماً میدان جنگ و نبرد را شامل نمی‌شود بلکه ناظر بر اعلام حمایت به راه‌های مختلف است و مخاطبان آن، همه اقشار و مسلمانان از جمله بانوان هستند.

این مدرس حوزه علمیه استان با تأکید بر اینکه بانوان در شرایط فعلی می‌توانند دو نقش مهم یعنی تبلیغ و تبیین و حمایت اقتصادی را در میدان ایفا کنند، گفت: بانوان در جمع خانواده و دوستان و احیاناً مخاطبانی که در مدرسه، حوزه و دانشگاه یا فضای مجازی و... در اختیار دارند باید امر رهبری مبنی بر کمک به جبهه مقاومت و مشخصاً لبنان را تبیین و تبلیغ و از آن حمایت و پشتیبانی کنند. بانوان یقیناً نقشی تأثیرگذار را در خانواده دارند، بنابراین جا دارد در این خصوص بیشتر با همسر و فرزندان بحث و گفت‌وگو و تبادل‌نظر داشته باشند و اگر همه بانوان نقش خود را در این راستا ایفا کنند، اقناع عمومی ایجاد خواهد شد. 

حامدی با اشاره به اینکه امروز اسلام و ایران اسلامی در معرض انواع خطرات و تهدیدهاست، افزود: امروز همه دنیا شاهد جنایت‌های وحشیانه و سلاخی کودکان و زنان فلسطینی و لبنانی توسط رژیم منحوس صهیونیستی است، بنابراین اینکه می‌گویند ما باید بی‌تفاوت بمانیم و کاری به کار فلسطین و لبنان نداشته باشیم، سخن عاقلانه و انسانی نیست. 

وی ادامه داد: کسانی که امروز به شعارهایی همچون «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» ضریب می‌دهند، درک و هوش اجتماعی ندارند و نمی‌بینند که یک‌ سال است در غزه چه می‌گذرد. امروز ما در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و نباید نسبت به مسائلی که در اطرافمان می‌گذرد بی‌تفاوت باشیم، دین ما نیز می‌گوید که در مقابل ظلم و استکبار نباید ساکت بنشینیم بلکه باید به جهاد و مبارزه بپردازیم. 

حامدی با اشاره به اینکه امروز ایادی استکبار از جمله رژیم غاصب اسرائیل به اسم نظم نوین جهانی از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند، بیان کرد: استکبار جهانی هر زمان ببیند منافعش در یک نقطه عالم به خطر افتاده است، اقدام می‌کند و این شرایط را در فلسطین و لبنان مشاهده می‌کنیم. 

وی با یادآوری اینکه امروز گستره وسیع جبهه مقاومت در مناطق مختلف اعم از لبنان، سوریه، عراق، یمن و... در خط مقدم ما با دشمن می‌جنگند، گفت: اگر لبنان نباشد، همین حملات دشمن به ضاحیه را در شهرهای کشور خودمان باید شاهد باشیم. این دست واقعیات باید برای همگان ترسیم و روشن شود و بانوان نقش مهمی در این روشنگری دارند. 

مواسات و همدلی جامعه ایمانی

حامدی کمک مالی بانوان را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: هر کسی با هر بضاعتی می‌تواند در حد وسع به جبهه لبنان کمک کند همچنان که در ایام دفاع مقدس، بانوان داشته‌های خود را با خلوص نیت به جبهه‌ها کمک می‌کردند. فلسطین و لبنان دهه‌هاست درگیر جنگ است و به‌ویژه در شرایط کنونی مورد هجمه حملات بی‌رحمانه و غیرانسانی رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارد که از بمباران منازل مسکونی و بیمارستان‌ها و مدارس و... هیچ ابایی ندارد. 

مدرس حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: بنده در تمامی کلاس‌ها و جلساتم بانوان را برای کمک مالی به جبهه مقاومت دعوت و تشویق می‌کنم و به آنها می‌گویم کوچک‌ترین و ناچیزترین کمک شما هم ارزشمند است و بنابراین دریغ نکنند. جنگ تحمیلی به ما یاد داد که باید از جان و مال و منافعمان ایثار کنیم و یادمان نمی‌رود ماجرای پیرزنی در دوران دفاع مقدس را که با تمام دارایی خانه‌اش که چهار عدد تخم مرغ بود به جبهه‌ها کمک کرد تا سهمی در کمک‌رسانی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مردم ما بارها و بارها در بزنگاه‌هایی همچون سیل و زلزله یا ایام کرونا روحیه همدلی و مواسات مؤمنانه خود را به اثبات رساندند، ادامه داد: امیدواریم امروز نیز عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که روسفید و سربلند باشیم. یاری رساندن به مسلمانان گرفتار در جنگ و نبرد با جبهه باطل این موهبت را نصیب ما می‌کند که در جمع کمک‌کنندگان به مظلومان قرار بگیریم که بر طبق آموزه‌های دینی همان مسیر عبودیت و بندگی خداوند متعال است.

حامدی با اشاره به صبر و شکیبایی و مقاومت بانوان فلسطین و لبنان تأکید کرد: بانوان ایرانی با تأسی به صبر و مقاومت بانوان غزه و لبنان با تمام توان به جبهه مقاومت کمک می‌کنند و در این راستا بانوان صاحب تریبون، مدرسان حوزه و دانشگاه، معلمان، مربیان قرآن در مؤسسات و خانه‌های قرآنی و... وظیفه‌ای به‌ مراتب سنگین‌تر در جهت تبیین و اقناع افکار عمومی برای همراهی با جبهه مقاومت دارند.

مدرس حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری در پایان گفت: تلاش هر بانوی مسلمان و مؤمن و متعدد برای جهاد تبیین در موضوع جبهه مقاومت اولاً باعث حق‌گویی و رواج حق در برابر باطل خواهد شد و دوم آنکه لبیک‌گویی به فرمان رهبری مبنی بر یاری جبهه مقاومت خواهد بود. اقناع جامعه مبنی بر همراهی جبهه مقاومت باعث قوت قلب و پشتیبانی از مسئولان کشور برای مقابله با هرگونه اقدام دشمن است.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار