اجرای 11 پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده در مناطق عشایری

جلسه بررسی اجرای 11 پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده در مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۲۵۰۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه بررسی اجرای 11پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده سال 98 با مبلغی بالغ بر 12 میلیارد ریال در مناطق عشایری، با حضور فرماندار کوهرنگ، مسئول دفتر فنی فرمانداری و مدیرکل و کارشناسان اداره کل امور عشایر استان برگزار شد.

 مدیر کل امور عشایر استان در این جلسه اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات ارزش افزوده به شهرستان کوهرنگ خدمات قابل توجهی به جامعه عشایری این شهرستان ارائه خواهد شد.

حسین پور با اشاره به اینکه بیشتر عشایر استان به دلیل وجود منابع خدادادی و شرایط آب و هوایی در شهرستان کوهرنگ مستقر می باشند، افزود: در سال جاری جهت اجرای 11 پروژه عمرانی در شهرستان کوهرنگ تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

فرماندار کوهرنگ نیز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه ویژه عشایر در اقتصاد کشور  و نیز توجه ویژه به این جامعه کم توقع اظهار داشت: توجه به خدمات جاده ای، بهداشتی و آموزشی به عشایر شهرستان کوهرنگ باید در اولویت قرارگیرد.

مصطفوی ضمن تأکید بر اهمیت بهداشت زنان در مناطق عشایری و نیز تأمین دارو و مواد غذایی مورد نیاز جهت تحویل فرزندان سالم به جامعه خاطر نشان کرد: اهدای دارو اعم از ویتامین و ... از طریق مراکز بهداشت به مادران باردار می تواند زمینه ساز رشد و پرورش فرزندان سالم و با ذکاوت در جهت رشد ، توسعه و پیشرفت علمی کشور گردد.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 1387، جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری 126039 نفر در قالب 14657 خانوار ییلاقی و 6032 خانوار قشلاقی است كه بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام در اختیار دارند و 25درصد پروتئین این استان و 10درصد از گوشت کشور را تأمین می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار