معاون استاندار آذربایجان شرقی:

برگزاری المپیادهای ورزشی زمینه ساز توسعه گردشگری است

تبریز- معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیاد های فرهنگی ورزشی بهترین نوع تبلیغ گردشگری می باشد و تبریز با قدمتی بیش از هفت هزار ساله بهترین مکان برای گردشگری ورزشی است.
کد خبر: ۹۴۴۳۸۴۶
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تراب محمدی در افتتاحیه پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در تبریز افزود: المپیادهای دانشجویی نوید بخش نشاط و هیجان در بین دانشجویان است و ما باید بعد از فروکش کردن کرونا به دنبال ایجاد این فضا در دانشگاه‌ها باشیم.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف المپیادهای فرهنگی و ورزشی آشنایی دانشجویان با رفتار و اخلاق یکدیگر است که در این مدت دانشجویان همزیستی خوبی باهم دارند و با داشته‌های فرهنگی، هنری و تاریخی استان هم آشنا می‌شوند.

محمدی اظهار کرد: آذربایجان شرقی استانی با قدمتی بیش از هفت هزار ساله و با آثار تاریخی متعدد و ثبت جهانی شده است که دارای آب و هوای خوبی بوده و آثار تاریخی بسیاری نیز دارد؛ از جمله روستای تاریخی کندوان، جنگل‌های ارسباران، بازار تاریخی تبریز که بزرگترین بازار مسقف دنیا می باشد و همچنین کلیساهای استان نمونه‌ی بسیار خوبی از آن هستند.

وی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران، اساتید، دانشگاه‌ها و کارکنان دانشگاه تبریز و ادارات کل استان برای برگزاری این رویداد ملی، ابراز امیدواری کرد که دانشجویان با خاطره‌ خوش و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی تبریز و شهرستان های همجوار، این شهر را ترک کنند.

پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز از امروز یکشنبه نوزدهم تیر ماه جاری به مدت یک هفته در بخش دختران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار