مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

حضرت فاطمه معصومه(س) تجلی شخصیت بانوی با هویت اسلامی است

حجت الاسلام رضا صادقی عنوان کرد: زن شایسته آن بانویی است که حضور در اجتماع آن به هیچ وجه آسیبی به عفت و پاکدامنی وی نزند.
کد خبر: ۹۴۶۶۳۱۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین صبح امروز در مراسم شهادت حضرت معصومه(س) در حسینیه ناحیه امام سجاد(ع) اظهار کرد: در تفسیر شخصیت زن چند نظریه وجود دارد. یک نظر بسته و متحجرانه این است که زن در نظام هستی آفریده شده تا تولید مثل کند و هیچ حقوق اجتماعی ندارد و بنا نیست از چهاردیواری خانه خارج شود.

وی گفت: نظریه دوم نظر روشنفکر مآبانه از قرائت غربی است که زن آزاد کامل است و می تواند تا مرز برهنگی در صحنه ی اجتماع حاضر شود. اما حضرت معصومه(س) تفسیر سومی از هویت بانوان در پیش روی همه قرار داده است و آن اینکه بانوان شایسته بانوانی هستند که حضور در اجتماع به هیچ وجه آسیبی به عفت و پاکدامنی انها نزند و عفت و پاکدامنی هم مانع از حضور در اجتماع و نقش آفرینی انها نشود.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: همچنان که حضرت زهرا(س) فرمودند؛ خیرالانسان لا یرین الرجال و لا یراهُن الرجال بدین معنی که بهترین زنان کسانی هستند که مردان را نبینند و مردان آنها را نبینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:حضرت فاطمه معصومه(س) در مناسبات سیاسی و اجتماعی فعالیت چشمگیری داشت به طوری که در زمانی که شبهاتی در مورد امام رضا(ع) راه انداخته بودند و انکار امام رضا(ع) را در دستور کار قرار داده بودند، حق راشناختند و در امامت امام رضا(ع) تردید نکردند و در همراهی و نصرت رساندن امام زمانشان بازنماندند بلکه با کاروانی به طرف طوس حرکت نمودند و از بذل جان در راه امام(ع) کوتاهی نکردند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار