خبرهای داغ:

زنان در جنگ تبیین پشتیبان نیستند، در خط مقدم حضور دارند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در جهاد تبیین بانوان پشتیبان نیستند، بلکه در خط مقدم حضور دارند، اولین الگوی جهاد تبیین حضرت زهرا سلام الله علیها است. حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز عاشورا را طلوعی بی غروب کرد.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

زنان در جنگ تبیین پشتیبان نیستند، در خط مقدم حضور دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اولین دوره توانمندسازی کنشگران جهاد تبیین ویژه فرماندهان پایگاه‌های بسیج، اساتید، هادیان سیاسی و کنشگران فرهنگی، اجتماعی با حضور ۸۰۰ نفر از طلاب بسیجی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

این دوره با عنوان دوره «شهید آرمان علی‌وردی» و به منظور توانمندسازی تبیین‌گران طلاب خواهر بسیجی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله سخنرانان این مراسم گفت: در جهاد تبیین بانوان پشتیبان نیستند، بلکه در خط مقدم حضور دارند. وی همچنین این ایام را روزهای سخت جهاد تبیین حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و نیز حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز با جهاد تبیین خود جلسه جشن بنی امیه را به جلسه مرگ آن مبدّل نمود.

وی در خصوص جهاد تبیین چند مطلب را متذکر شد:

اولاً انقلاب اسلامی دشمن دارد نه در گذشته بی دشمن بوده است و نه در آینده که البته این دشمن را به شکل‌های مختلفی مدیریت کرده است.

وی همچنین افزود: این دشمن جبهه‌ای با چهار ویژگی عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت رسانه‌ای بالا ایجاد نموده است یعنی در بازار مدرسه و حتی اتاق خواب فرزند شما حضور دارد.

در جبهه استکبار طیف‌های فراوانی، از رژیم صهیونیستی گرفته تا منافقین و دین‌داران بی‌حال و بدون روحیه انقلابی، و بی‌غیرت وجود دارند و نیز تصریح کرد: دشمن از همه ظرفیت و توان‌ خود استفاده کرده است و اگر کاری نکرده چون نتوانسته نه اینکه نخواسته.

 حجت الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: دشمن با وجود شکست‌های پی در پی، توقف نداشته و دست بر نداشته است؛ چرا که به این جمع‌بندی درست رسیده که باید از انقلاب اسلامی عبور کنیم در غیر این صورت آن‌ها از ما عبور می‌کنند. این دشمنی پایان ناپذیر است زیرا سنت الهی است و درگیری جبهه حق و باطل تمام ناشدنی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که عامل درگیری دشمن با ما چیست و چه چیزی او را به تقابل با ما وا می‌دارد؟ گفت: دعوا نه بر سر انرژی هسته‌ای نه حقوق بشر نه زن و نه آزادی است بلکه دعوای اصلی آنها بر سر دین شما است. دعوای آن‌ها بر سر حاکمیت نظام ولایی است. بر سر این است که اراده خدا ولی امور باشد با اراده طاغوت. دعوای جبهه کفر و اسلام سر این است که اراده چه کسی حکومت کند.

وی توضیح داد: آن‌ها با اسلام بی‌حرکت کاری ندارند. با اسلام سکولار و اسلام غیر سیاسی مشکل ندارند، می‌گویند اسلام باشد منهای علی علیه‌السلام. آنها می‌گویند قرآن منهای ولایت خطری برای ما ندارد. با اسلامی که فرماندهی را در دست ولایت الله نبیند هیچ مشکلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن توصیه به طلاب خواهر برای مراجعه به تفاسیر قرآن تاکید کرد با مراجعه به معارف قرآن در می‌یابیم که فقط اراده خدا باید حاکم باشد و نظام اسلامی و ولایت فقیه هم مبیّن اراده خدا هستند. و حق ارائه غیر آن را ندارند زیرا در قرآن خدا خطاب به پیغمبر می‌فرماید که حتی تو نیز اگر یکجا یک حکم را خلاف امر خدا بگویی رگ گردن تو را قطع خواهم کرد و از تمام مسلمانان و مریدانت هم کاری بر نخواهد آمد.

 حجت الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه در نظام ولایی، حاکمیت و فرمانروایی منحصر به خداوند می‌شود، توضیح داد: ولایت زمینی‌کننده توحید است. خداوند به بنی‌اسرائیل عزت داد اما پایانشان ذلت شد. آن‌ها گفتند «ما قبل از تو مورد اذیت فرعون بودیم، الآن هم مورد اذیتیم.» حضرت موسی به آن‌ها گفت: «دیروز سختی زیر لوای ظلم بود اما الآن زیر لوای ولایت الله است.» که موجب رشد و ارتقاء اخروی شماست. این یکی از آن مباحثی است که باید تبیین کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نظام ولایی هزینه دارد، خرج دارد، دشمن دارد. اگر امروز می‌بینید گفتمان مقاومت، گفتمان غالب است، اگر می‌بینید مردم در سختی‌ها خستگی‌ناپذیرند، اگر می‌بینید دشمن جرأت تعرض ندارد و جبهه حسینی شلوغ شده است، این پویایی و حیات دین به برکت ولایت است. جامعه بدون ولایت مرده است.
وی گفت: دشمن فهمید کجا را بزند. هدف دشمن، گرفتن اقتدار ولایت است.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی تأکید کرد: امت بی‌ولایت حیات ندارد، دشمن می‌گوید امتی که حیات نداشت، خطر ندارد. مانند عربستان. در حالیکه امت متصل به ولایت شکست ندارد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: عامل بقای انقلاب اسلامی، ولایت محوری و اتصال مردم و ولایت است. بیشترین میدان تهاجم نیز ولایت‌محوری است.

وی بیان کرد: ولایت محوری در دو بُعد فردی و اجتماعی صورت می‌گیرد. بُعد فردی آن یعنی وابستگی فکری و عملی در دوستی، جهت‌گیری و... با ولی خدا. بُعد اجتماعی آن نیز راهبری جامعه است. ولایت‌محوری یعنی خدامحوری و عامل گذر از فتنه‌ها.

 حجت الاسلام حاجی‌صادقی گفت: گذشته را آسیب‌شناسی کنید. اگر این کار را انجام دهید، متوجه می‌شوید هر جا آسیب دیدیم، جایی بوده که با ولایت همراه نبودیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین چیستی و چرایی و چگونگی ولایت محوری را از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و یکی از مهمترین موارد جهاد تبیین را معرفی اسلام ناب محمدی، امید آفرینی، بیان آثار انقلاب و پیامد‌های عدم ولایت محوری و معرفی صحیح و بدون تحریف ابعاد شخصیتی امامین انقلاب دانست؛ و افزود: جهاد تبیین یعنی زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر، یعنی زنده کردن روحیه مقاومت، یعنی اسلام ناب، جهاد تبیین بعنی زینب و حسین علیهماالسلام که می‌دانستند چه سرنوشتی در پیش رو دارند، ولی با این وجود اقدام کردند.

حجت الاسلام حاجی صادقی بسیج طلاب و روحانیون را پیشوا و پیشروی سایر قسمت‌های بسیج دانست و تصریح کرد طلاب خواهر باید بسیج خواهران را که از کارآمدترین قسمت‌های بسیج در جهاد تبیین است راهبری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار