خبرهای داغ:

تعداد کانون های ایجاد شده در 1402 برابر با تعداد کانون های پنج سال گذشته

تبریز- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: کانون های ایجاد شده در 1402 برابر با تعداد کانون هایی است که پنج سال گذشته در مساجد راه اندازی شده اند.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۷۷
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرنضی شفیعی در چهارمین نشست از سلسله نشست های رسم خدمت ویژه خبرنگاران، افزود: یکهزار و 450 کانون مساجد شهری و روستایی در استان وجود دارد که حدود 60 درصد آن در روستاهاست.

وی ادامه داد: 77 کانون فرهنگی هنری تخصصی در حوزه بانوان و دختران در سال گذشته ایجاد شد که نخستین کانون دختران دهه هشتادی نیز از آن جمله بود.

شفیعی همچنین از وجود بیش از 600 کتابخانه در کانون های مساجد نیز خبر داد و گفت: 400 کتابخانه از این تعداد به صورت پیشخوان و 260 کتابخانه نیز دارای مخزن، سالن مطالعه و به صورت کتابخانه ای است.

وی اضافه کرد: 120 هزار نفر عضو کانون های مساجد ربایجان شرقی هستند که 70 درصد این اعضا نوجوانان و جوانان هستند و در پراکندگی کانون ها نیز با 273 کانون بیشترین تعداد مربوط به تبریز و کمترین آن با  19 کانون مربوط به جلفاست.

شفیعی برگزاری دوره های مختلف آموزشی هنری همچون تئاتر مساجد در سال گذشته را از دیگر اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: اکنون 19 گروه تئاتر و یکصد گروه سرود در مساجد فعالیت دارند.

وی همچنین از دومین دوره تئاتر مساجد در تابستان و طرح کادرسازی نوجوانان خبر داد و افزود:  این طرح در 9 مرحله تربیتی، آموزشی، علمی و اردویی برگزار می شود که هدف آن تربیت نیروی جوان متعهد متخصص است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار