مثبت سوژه

حفظ ایمان در پناهگاه امن قرآن

بانوی حافظ قرآن کوهبنانی گفت: هرکس در وادی قرآن بیفتد و آیات نورانی قرآن را به قلبش بسپاردبه آرامشی دست می یابدخصوصا در این زمانه ای که هجوم فتنه ها اززمین و زمان می بارد و نگه داشتن ایمان کارسختی شده پناهگاهی امن تر از قرآن و اهل بیت علیهم السلام نیست
کد خبر: ۹۶۱۵۷۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، نجیبه نوری ، بسیجی موفق در حفظ قرآن کریم در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمان گفت: بنده نجیبه نوری هستم از شهرستان کوهبنان لیسانس رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه ولیعصر عج رفسنجان واکنون ۳۶ سال دارم

 از دوران کودکی علاقه زیادی به قرآن خصوصا حفظ قرآن داشتم وبیاد دارم که پدربزرگ بزرگوارم که روحانی و از سادات بودند برای حفظ سوره های کوچک قرآن در خردسالی مراتشویق میکردندو‌هدیه می‌دادند.

باتوجه به اینکه در شهرستان ما موسسه قرآنی وکلاس حفظ قرآن بصورت رسمی وجود نداشت و بنده بمحض فارغ التحصیلی از دانشگاه بمدت دوسال در شهرستان کرمان بصورت نیمه حضوری درکلاسهای قرآنی تجوید و حفظ ومفاهیم و دوره های تربیت مربی قرآنی شرکت کردم و موفق شدم طی این مدت این دوره ها به اتمام برسانم بهمراه حفظ جز۲۹ و۳۰ و دو جز اول قرآن که بعدازین مدت در شهرستان کوهبنان کلاسهای آموزش قرآن را در کانون مسجد محله شروع کردم و همزمان بهمراه تعدادی از دوستان حفظ قرآن را ادامه دادم و موفق شدم تاکنون حدود ۲۰ جز ازقران را حفظ کنم.

 البته طی این مدت چندین و.چندبار بدلایل مختلف و مشکلات و فرازو‌نشیب هایی که برایم پیش می آمد حفظ قرآنم رها می شد و باز از نو شروع میکردم

 هرزمان که برایم ممکن بود در کلاسهای حضوری نزد دوستان عزیزم که ازاساتید قرآن وحافظ کل قرآن بودندازجمله خانم روح الامینی و خانم حسین‌زاده و هرزمان که امکان شرکت در کلاس حضوری نداشتم بصورت مجازی حدود ۹ جز ازطریق موسسه شبانه روزی بیت الزهراسلام الله روستای کشپیری ازتوابع شهر میناب که دوره حفظ مجازی را ازطریق این موسسه گذراندم.

قرآن دریای عمیقی هست که هر که جرعه ای ازین دریای عمیق بنوشد روز به روز تشنه تر ومشتاق تر خواهدشد و بنده اعتقادم این هست

 هرکس در وادی قرآن بیفتد و خصوصا آیات نورانی قرآن را به قلبش بسپاردبه آرامشی دست می یابد که با هیچ چیز دیگر در این دنیای پرفرازو‌نشیب قابل دستیابی نیست. خصوصا در این زمانه ای که هجوم فتنه ها اززمین و زمان می بارد و نگه داشتن ایمان کارسختی شده پناهگاهی امن تر از قرآن و اهل بیت علیهم السلام نیست چرا که رسول گرامی ما فرمودند: هنگامى كه فتنه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود ، به قرآن روى بياوريد ...

براى قرآن ظاهرى و باطنى است . ظاهر آن حكمت و باطن آن دانش است ... در قرآن چراغ هاى هدايت و نشانه هاى حكمت و راهنماى معرفت هست، براى كسى كه ويژگى اش را شناخت. قطعا قرآن بهترین داروی آرامبخش برای هرفردی می‌باشد که به آن تمسک بجویدو اعتقادقلبی داشته باشد درمان دردهای خود را چه مادی چه معنوی در آن می یابد.

فرزندم که حدود۹ سال دارد ازهرفرصتی برای تشویق و شرکت درکلاس قرآن و حتی آموزش در منزل استفاده کرده وخواهم کرد چراکه تاثیرات فوق‌العاده خصوصا در پیشرفت درسی وهوش وحافظه دارد.

بشدت توصیه میکنم به تمام والدینی که نگران آینده فرزندان خود هستند تمام توان و امکانات خود را برای شرکت و تشویق فرزندانشان در کلاسهای قرآن بکاربگیرند و هرچه بیشتر در این فضاهای معنوی در سنین کودکی ونوجوانی قراربگیرند تاثیرات آن عمیق تر وپایدارترخواهدبود‌

هرچند که حفظ ویادگیری قرآن برخلاف بقیه کتابها سن و سال نمی‌شناسد و هرکسی در هر سن و شرایطی که باشد کافی هست که خودش بخواهد...قطعا خدا یاری میکند.

 ممکن است برای یکی آسانتر و برای دیگری بسیار سخت باشد اما غیرممکن نیست و قطعا ذره ذره سختی کشیدن در این راه اجر ومقامی دارد که وصف نشدنی است.

 چرا که قرآن در آیه ۳۲ سوره قمر اتمام حجت کرده و فرموده : ولَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ: و هر آينه بتحقيق آسان نموديم قرآن را براى پند دادن يا حفظ كردن، فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ: پس آيا هيچ ياد كننده‌اى هست آن را تا از آن عبرت گيرد و به تذكرات آن پند يابد!! ازین آیه میتوان دریافت که با هر شرایطی در هر سن و سالی و با هرحافظه ای حتی ضعیف ترین حافظه ها فقط اگر بخواهند خدا مسیر را هموار خواهدکرد! انشالله که خداوند توفیق عمل به آیات نورانی قرآن را به همه ما عنایت فرماید و در پناه قرآن و اهل بیت علیهم السلام عاقبت ماراختم بخیر فرماید و بتوانیم به خواسته ی رهبرعزیز و‌ نایب برحق آقا امام زمان عجل الله امام خامنه ای عزیز جامه عمل بپوشانیم و خود حافظ و‌عامل به قرآن شویم و هم دیگران را به این راه و تشویق کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار