خبرهای داغ:
بی احتیاطی همچنان طبیعت را دود می‌کند

آتش سوزی در ۹ هکتار از مراتع شهرستان بویین میاندشت/فیلم

آتش سوزی در مراتع روستا‌های ماربر و قلعه بهمن بویین میاندشت با همکاری مردم محلی و عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی مهار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۰۱
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛  مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح امروز دربخشی از مراتع روستای ماربرشهرستان بویین میاندشت گزارش شد که پس از ۹۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم‌های محلی روستا‌های مناطق تحت تاثیر حریق مهار شد.
منصور شیشه فروش افزود: دراثر این حادثه حدود۶ هکتار از پوشش‌های گیاهی وگیاهان علوفه‌ای یک ساله مرتع در آتش سوخت.

وی ادامه داد: در حادثه دیگر وقوع حریق ساعت ۱۶ بعداز ظهر روز گذشته در مرتع روستای قلعه بهمن شهرستان بویین میاندشت باعث سوختن ۳ هکتار از مرتع و پوشش گیاهی علوفه‌ای منطقه شد که پس از۲ساعت و نیم تلاش عوامل یگان حاظت منابع طبیعی شهرستان وهمکاری نیرو‌های محلی حریق مهار شد.
وی علت این دو حادثه را بی احتیاطی و عوامل انسانی عنوان کرد که به علت وزش تندباد حریق گسترش یافت.


شیشه فروش ادامه داد: با توجه پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع تندباد‌های فصلی در هفته آینده و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش درمراتع و حاشیه جاده‌ها و رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگا‌های امدادی و مسولان محلی اطلاع دهند.
از ابتدای سال جاری تا کنون با وقوع ۴۸ مورد حریق در عرصه‌های مرتعی ۱۶۳ هکتار از مراتع جنوب و غرب استان طعمه حریق شده که علت ۹۵ درصد از این آتش سوزی‌ها عوامل انسانی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار