خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

اجلاسیه ملی جهادگران ۲۱ شهریور ماه در فردوس برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران ۲۱ شهریور ماه در فردوس برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۲۳۵
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه‌ریزی روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در استان اظهار کرد: ۱۳ شهریور در تقویم رسمی کشور به نام‌ روز ملی حرکت‌های جهادی ثبت شده و از این پس مسئولیت سنگینی برای گرامیداشت و پررنگ‌کردن این روز ملی بر عهده داریم.

وی با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، افزود: این اجلاسیه ملی به مناسبت ۱۳ شهریور، سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان جهادگر در زلزله شهریور ۴۷ فردوس و آغاز اردوهای جهادی در روز ۲۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

استاندار از تدارک و اجرای برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در استان، خاطرنشان کرد: گردهمایی بانوان فردوس، اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری مسابقات والیبال منطقه‌ای جام ۱۳ شهریور، پیاده‌روی عمومی، توزیع جهیزیه، رونمایی از المان‌های شهری، رزمایش کمک مؤمنانه، برپایی نمایشگاه اقتصاد به توان مردم و افتتاح پروژه‌ از جمله این برنامه‌هاست.

قناعت بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ایفای نقش تیمی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های سومین اجلاسیه ملی جهادگران تأکید کرد و افزود: گرچه این هماهنگی و کار تیمی در چندسال اخیر پررنگ شده اما هنوز ضعف‌هایی در این زمینه مشهود است که امیدواریم با نگاه انقلابی و تدین مدیران استان در برگزاری این اجلاسیه هماهنگی و تعامل لازم وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت زنده‌نگه‌داشتن روحیه جهادی، تصریح کرد: برخی از سیاسیون می‌گویند زمان این مباحث و گروه‌های جهادی گذشته و به دنبال کمرنگ کردن روحیه جهادی در سطح جامعه می‌باشند لذا یکی از وظایف سنگین انقلابی، انسانی و شرعی ما زنده نگه داشتن روحیه جهادی است چون اگر انقلاب اسلامی پیروز شد بخاطر همین روحیه جهادی بوده است.

استاندار افزود: با همین روحیه جهادی بود که در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، هسته‌ای و ... علیرغم توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن به موفقیت رسیدیم و قطار توسعه و پیشرفت کشور متوقف نشد و به حرکت خود ادامه داد.

قناعت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز کشوری مقتدر است، اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی جهانی و فراگیر است و یکی از دلایل آن همین روحیه جهادی است که باید تقویت و به روز شود.

وی با بیان اینکه در مرکز استان باید میدان و مکان مناسبی به نام ۱۳ شهریور نامگذاری شود، تصریح کرد: تولید محتوای باکیفیت و فعالیت تبلیغی به مناسبت ۱۳ شهریور و روز ملی حرکت‌های جهادی باید به عنوان یکی از موضوعات اصلی در دستور کار قرار گیرد.

قناعت افزود: توجه به برگزاری سومین اجلاسیه ملی جهادگران، باید با نگاه استانی باشد و صرف شهرستان فردوس نباید دیده شود لذا همه دستگاه‌های اجرایی استان پای کار باشند تا این اجلاسیه باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار