خبرهای داغ:
فرماندار نهبندان: 

امروز یکشنبه، مراسم محوری بزرگداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در نهبندان برگزار می شود

فرماندار نهبندان گفت: مراسم محوری هفته بزرگداشت نهبندان و سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان، امروز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۸۳
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرادی فرماندار نهبندان در برنامه زنده صبحانه شبکه خاوران اظهار داشت: علاوه بر مراسم ویژه ای که با سخنرانی استاندار تدارک دیده شده، برنامه های جانبی دیگری هم به همین منظور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: افتتاح روکش آسفالت محور نهبندان- بیرجند، ۶ کیلومتر دوبانده سازی محور نهبندان- زابل و پست برق ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه و ۶۰ کیلومتر خط انتقال پست ۱۳۲ کیلو ولت و نیز بازدید از پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان از جمله برنامه هایی است که برای امروز تدارک دیده شده است.

وی افزود: در هفته دولت امسال، با حمایت های استاندار، دولت و نماینده مردم شهرستان نهبندان، ۹۵ پروژه را تقدیم مردم کردیم که ۳۷ پروژه آن مربوط به بخش مرکزی است. 

فرماندار با بیان اینکه ۱۸ پروژه در شوسف و ۱۳ پروژه در بخش سرداران افتتاح و به بهره برداری رسید، گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای این ۹۵ پروژه، ۸ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان است. 

مرادی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم الگویی برای خدمتگذاری همه مسئولان به مردم بود، افزود: از این اعتبار هزینه شده، ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان متعلق به پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل است که سریع ترین پروژه عمرانی کشور به لحاظ زمان اجرا می باشد. 

مرادی بیان کرد: پروژه انتقال گاز از زابل که یادگار دولت سیزدهم برای مردم خراسان جنوبی است، طی یک ماه مصوب و در یک سال اجرایی شد.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصدی پروژه ها در روستاهای نهبندان اجرا شده، افزود: حدود ۵۴۲ روستا در سطح شهرستان داریم و تلاش ما بر توانمندی روستاها در راستای کاهش مهاجرت است. 

فرماندار نهبندان با اشاره به ظرفیت های فراوان شهرستان نهبندان متذکر شد: در شهرستان نهبندان شرایط خاصی داشتیم و حضور سرمایه گذران با چالش روبرو بود لذا تأمین زیرساخت ها هدفگذاری شد. 

مرادی با بیان اینکه اجرای پست برق برای سرمایه گذاری معادن در دستور کار است، اظهار داشت: خط انتقال آب از دریای عمان هم پروژه دیگر استان است که در حوزه معدنی کمک کننده خواهد بود 

وی افزود: راه آهن شرق کشور که از نهبندان هم می گذرد، هدیه ویژه دولت سیزدهم به مردم این شهرستان است. 

مرادی از افتتاح پست۱۳۲ کیلو ولت برق معادن شاهکوه هم خبر داد و گفت: این پروژه مهم در راستای تأمین زیرساخت ها به منظور توسعه معادن در دستور کار است. 

فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: پروژه برقرسانی به روستاها، هفت پروژه اینترنت پر سرعت، آبرسانی به محلات عشایری از جمله محله خواجه منجیکوه، گاز رسانی به طرح نهضت ملی مسکن و ... از پروژه های افتتاح شده در هفته دولت است. 

مرادی از اجرای ۴۴ طرح توسط دهیاری ها خبر داد و گفت: ۱۱ کیلومتر دوبانده سازی محور شوسف زابل زیر بار ترافیک رفته است. 

وی به احداث مدارس فاخر در نهبندان اشاره کرد و افزود: در این راستا هشت هزار متر مربع زمین در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

مردای بیان کرد: ۵۸۰ هکتار زمین به اندازه یک شهر جدید به نهبندان الحاق شده تا در آینده مردم نگرانی نداشته باشند. 

فرماندار نهبندان با اشاره به استقرار دولت چهاردهم، گفت: نهبندان خیلی به سمت خام فروشی معادن به ویژه در حوزه سنگ رفته که با احداث واحدهای فرآوری و ایجاد شهرک سنگ بری به همت دولت جدید، اتفاقات خوبی در این شهرستان رقم خواهد خورد. 

مرادی ادامه داد: دو نیروگاه خورشیدی در نهبندان آغاز به کار کرده لذا از دولت جدید خواستاریم به این مهم در راستای تولید و اشتغال توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار