سامانه‌های پدافند هوایی ارتش در استان کرمان مستقر شده است

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی خودش را با توجه به تهدیدات دشمن به‌روز کرده و سامانه‌های پدافند هوایی در استان کرمان مستقر شده است.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۴۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت سالروز تشکیل نیرو پدافند هوایی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم ما را پیرو راستین پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (س) قرار دهد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نیرو پدافند هوایی ارتش، گفت: در تاریخ امنیتی و تقویمی جمهوری اسلامی ایران دهم شهریور روز پدافند هوایی نامگذاری شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش نقش برجسته‌ای در دوران پرافتخار هشت ساله دفاع مقدس در حراست از پهنه هوایی کشور داشته است.

وی با بیان اینکه امروز با تغییر ماهیت تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم و نیروی پدافند هوایی خودش را با توجه به تهدیدات دشمن به‌روز کرده است، ادامه داد: سامانه‌های پدافند هوایی ارتش در استان کرمان مستقر شده است.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه بازدارندگی که در عرصه نظامی و امنیتی کشور وجود دارد باعث شده دشمن جرأت تجاوز به خاک کشور را نداشته باشد، گفت: نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل برای پاسخگویی به هر گونه تهدیدات دشمن هستند.

سرهنگ محمد معصومی، فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان، در این دیدار با تبریک دهم شهریور روز پدافند هوایی، اظهار داشت: ایستگاه رادار کرمان همزمان با سالروز تشکیل پدافند هوایی در سال 87 ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه پدافند هوایی کرمان در کل استان پست دیده بانی دارد و آسمان کرمان کاملا پایش و رصد می‌شود، گفت: از بهترین راهدارها برای پایش هوایی استان به‌ویژه کویر استفاده می‌کنیم.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان، افزود: در شش ماه گذشته راه‌اندازی مرکز دورسازی کرمان را داشتیم که تمام ریز پرنده‌ها را رصد می‌کند و تا دریای عمان و خلیج فارس این رصد انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار