خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری گلستان:

گلستان میزبان مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری»

سیدحسام بنی فاطمه گفت: دهمین مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری» با شرکت شاعران ۲۹ استان کشور به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۹۶۴
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

گلستان میزبان مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری»

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از فارس؛ سیدحسام بنی فاطمه رئیس حوزه هنری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری» در سال‌های گذشته در هفت دوره استانی و منطقه‌ای با شرکت اقوام پنج استان از استان‌های اطراف گلستان و دوسال اخیر نیز به شکل شب‌شعر سرزمین برادری برگزار شد که دهمین دوره آن نیز به شکل ملی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: نزدیک به ۱۶۰ اثر از ۲۹ استان کشور به این مهرواره ارسال شده است و شاعران برجسته کشور نیز حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: شاعران و فرهیختگان از ۲۹ استان در این مهرواره شرکت کرده‌اند از ۱۵۹ شرکت‌کننده، ۹۹ نفر آقا و ۶۰ نفر خانم هستند.در مجموع ۵۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۳۰ اثر ترکی و ۴۲۰ اثر فارسی بوده است و هشت اثر نیز  به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب خواهد شد.

بنی فاطمه عنوان کرد: شعرای اقوام استان گلستان نیز در قالب کتولی، تبری، ترکمنی، سیستانی و ترک قزلباش شعرخوانی خواهند داشت.

رئیس حوزه هنری گلستان ابراز کرد: روز چهارشنبه همچنین از نماهنگی با موضوع وحدت و کتاب ده دوره شعر وحدت سرزمین برادری رونمایی می‌شود و افتتاح نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان رقم خواهد خورد.

گفتنی است؛ این مهرواره ۴ شنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ تالار شهید آوینی حوزه هنری در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان حضرت آیت‌الله نورمفیدی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار