خبرهای داغ:
به همت سپاه ناحیه فراشبند برگزار شد:

پنجمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه درسال جاری

سپاه ناحیه فراشبند پنجمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه درسال جاری را به مناسبت هفته وحدت با مشارکت خیرین برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۳۷
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سپاه ناحیه فراشبند پنجمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه درسال جاری را به مناسبت هفته وحدت با مشارکت خیرین برگزار کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام پورغلامی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراشبند، به اوصاف پیامبر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن درباره پیامبر(ص) در آیه ۲۱ سوره احزاب می فرماید: اگر می خواهید پیامبر الگوی شما باشد، باید سه ویژگی داشته باشید؛ اول این که امید به خدا داشته باشید و این خداباوری در همه حالات و سکنات خودش را نشان دهد. یعنی اگر شما مقام مسئولی در کشور هستید، باید در حرف زدن، کار کردن، ارشاد و نصیحت و حتی انتصاب افراد طوری رفتار کنید که امید به خدا و خداباوری بر آن حاکم باشد.
پورغلامی تاکید کرد: اگر شما یک پدر هستید، باید طوری رفتار کنید که خداباوری را در تربیت کردن فرزند و سلوک خانوادگی خود نشان دهید، در کشور ما هر جا خدا را رها کردیم و فقط به خودمان متکی شدیم، آسیب دیدیم. به هر حال ما یک جامعه دینی هستیم و جامعه دینی ابزارهای خود را دارد.

وی با اشاره به دومین ویژگی برای الگو قرار دادن پیامبر اعظم (ص) گفت: قرآن می فرماید: کسی که می خواهد از پیامبر به عنوان الگوی حسنه استفاده کند، باید به معاد و قیامت اعتقاد داشته باشد و گرنه نمی تواند پیامبر را الگو قرار دهد. اگر در کشور ما کم کاری توسط کسانی که می توانند کار کنند اتفاق می افتد، باید بدانیم یکی از عوامل آن، فراموش کردن مساله مرگ و معاد است و هیچ تردیدی در آن نیست.

وی افزود: به همین دلیل در دستورهای دینی و روایات و رفتار بزرگان دینی، یکی از ابزارهایی که همیشه برای تربیت انسان یادآوری می شود، موضوع مرگ و معاد است. البته فرهنگ ما در این زمینه تغییر کرده و گاهی مرگ را به شوخی می گیریم و آن را به محلی برای تسویه حساب ها تبدیل می کنیم.

وی با اشاره به ویژگی سوم گفت: پیامبر برای کسی الگوست که ذکر خدا را فراوان بگوید؛ ولی باید توجه کنیم که ذکر گاهی زبانی و گاهی عملی است. یعنی ذکری را که بر زبان جاری می کنیم باید در وجودمان نیز جاری شود تا مردم آن اتفاق خوب را بر اثر پایبندی به اذکار در رفتار و گفتار ما ببینند.

پورغلامی تاکید کرد: صلوات یکی از ذکرهایی است که بسیار بر آن تاکید شده، صلوات بر پیامبر و آل پیامبر است، ولی باید توجه کنیم که چقدر به پیامبر و اهل بیتش نزدیک شده ایم. اگر فقط دنبال ثواب هستیم با روش های دیگر نیز می توان این کار را کرد ولی وقتی صلوات می فرستیم باید به دنبال یک نتیجه عملی باشیم. یعنی اخلاق مان مثل اخلاق پیامبر شود.

پورغلامی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) اهل گذشت و بخشش بود، و با خانواده و اطرافیان خود بسیار صمیمی و خوش اخلاق بود و در عین حال همه حریم ها را حفظ می کرد. پیامبر برای خود شانی اضافه بر شانی که داشت، قائل نبود؛ لذا مردم خیلی ایشان را دوست داشتند و با وی در ارتباط بودند و به این ارتباط افتخار می کردند.
وی افزود: طبق روایات هر کسی در مجلس پیامبر می نشست، از حالات آن حضرت احساس می کرد که او بیش از همه مورد توجه پیامبر است در حالی که آن حضرت در نگاه کردن نیز تبعیض قائل نمی شد و به اهل جلسه یکسان نگاه می کرد.

به گزارش بسیج، در ابتدای مراسم هم سرهنگ محمد پورمنتصری، فرماندهی سپاه ناحیه نیز ضمن عرض خیرمقدم به حضار و با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم به گزارشی از نحوه و تعداد اقلام تهیه شده پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و به مناسبت هفته وحدت ، ۲۸۵ بسته معیشتی و ۲۲۰ اقلام آموزشی که شامل لوازم التحریر ، کیف ، میز ،خط کش ، جامدادی و یک دستگاه اکسیژن ساز می باشد به همت سپاه ناحیه و با همکاری خیرین تهیه شده است ، که الان تحویل خانواده های کم برخوردار می گرددو

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار