خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

تشکیل خانواده، تاکید قرآن کریم بعنوان برنامه هدایت بخش بشریت است

حجت الاسلام معبودی گفت: قرآن کریم به عنوان برنامه هدایت بخش بشریت، به اهمیت و نقش حیاتی خانواده اشاراتی داشته و همواره اصولی راهبردی برای بهبود زندگی انسان ها و پیشرفت های مادی و معنوی آنان ارائه نموده است.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۹۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز مراسم تجلیل از خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان و سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در سالن شهید پرویز سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام معبودی در این مراسم بیان کرد: موضوع فرزند آوری، ازجمله موضوعاتى است که از ابعاد مختلف ازجمله ابعاد روان، جسمانی، خانوادگی اهمیت دارد. داشتن فرزند یکی از انگیزه های اصلی در ازدواج و تشکیل آن محسوب می شود.

وی گفت: انسان با ازدواج به آرامش رسیده و در کنار آن به یکی از آرزوهای خود که همان ادامه نسل است می رسد و در قرآن کریم و روایات این امر بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: فرزند آوری نه تنها مشکلات خانواده ها را افزایش نمی دهد بلکه موجبات خیر و برکت را نیز فراهم می کند تا آنجا که خداوند متعال نیز بر همین موضوع تاکید دارد که رزق فرزندان را شما نمی دهید بلکه این ما هستیم که این رزق و روزی را می دهیم و همین امر سلامت روحی و روانی و معنویت والدین را نیز تضمین می کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: خانواده نخستین و مهمترین واحد اجتماع است که با ازدواج شکل می گیرد و با حضور فرزندان، به ثمر می نشیند. قرآن کریم به عنوان برنامه هدایت بخش بشریت، به اهمیت و نقش حیاتی
خانواده اشاراتی داشته و همواره اصولی راهبردی برای بهبود زندگی انسان ها و پیشرفت های مادی و معنوی آنان ارائه نموده است.

وی افزود: قرآن کریم به جایگاه ازدواج به عنوان مقدمه فرزندآوری توجه زیادی داشته و بر آن تأکید فراوانی نموده
است و به نقش و تأثیر ازدواج در حفظ پاکدامنی، آرامش، کسب معنویات و برکت در زندگی اشاره کرده است. همچنین قرآن وجود فرزند را نعمت و منت الهی، بشارتی الهی و فرزندآوری را عاملی برای اقتصاد و تولید ملی، یار و مددکار انسان، زینت دنیا و موجب امید و نشاط در خانواده می شمارد. لذا شناخت و به کارگیری دستورات حیات بخش قرآن، نوید بخش فردایی روشن تر
و عزت و سربلندی بیش از پیش کشور عزیزمان می گردد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار