برگزیدگان مرحله استانی مسابقه ملی سدید در اردبیل معرفی شدند

برگزیدگان مرحله استانی مسابقه‌های ملی دانشجویی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در اردبیل معرفی شدند.
کد خبر: ۹۶۰۶۶۷۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

برگزیدگان مرحله استانی مسابقه ملی سدید در اردبیل معرفی شدند

به گزارش بسیج، این دوره از مسابقه‌های ملی ارائه سه دقیقه‌ای سدید با محوریت پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شد و پس از داوری به ترتیب میلاد پیران، زهرا فتحی اصل و مهدی قاسمی با کسب رتبه‌های اول تا سوم به مرحله کشوری این دوره از مسابقه‌ها راه‌یافتند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز شنبه در این آیین با اشاره به برگزاری برنامه‌های نو با ایده‌های نو در سازمان جهاد دانشگاهی گفت: این مجموعه از سال ۱۳۹۵ مسابقه‌های ارائه سه دقیقه‌ای را در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کرده اما امسال مسابقه‌ برای نخستین بار در پنج بخش برگزار می‌شود.

حسام رسولی افزود: طرح ارائه سه دقیقه‌ای از حدود ۱۵ سال پیش در سطح دانشگاه‌های دنیا رایج شده است و دانشجویان در قالب آن می‌توانند دستاوردهای علمی خود را در بازه زمانی سه دقیقه ارائه کنند.

وی در مورد هدف برگزاری این مسابقه‌ها اظهار کرد: در کنار تقویت فن بیان و تسلط علمی برای ارایه سه دقیقه‌ای موضوع، دانشجویان دستاوردهای علمی‌، پژوهشی و فناورانه خود را در این مسابقه‌ها به صحنه می‌آورند و فرصتی برای ورود به حل مسائل جامعه پیدا می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: حال و آینده کشور با دستاوردهای علمی و فناوری نسل جدید دانشجویان شکل می‌گیرد و امید می‌رود با برگزاری چنین رویدادهایی، دانشجویان نقش سازنده خود در آینده کشور را بیش از پیش ایفا کنند.

وی همچنین با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: امیدوارم در انتخابات پیش‌رو با حضور خود و دعوت به مشارکت، دین خود را به شهدای خدمت و نسل انقلاب ایفا کنیم.

سدید، بستری برای تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی هم در این آیین با گرامیداشت شهدای خدمت، تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: جهادگران علمی و افرادی که در عرصه علم و فناوری خدمت می‌کنند، اگر ظاهرشان هم خسته به نظر برسد، ولی از درون در حال تلاش و پویایی هستند.

عباس فنی اصل با تاکید بر لزوم تلاش بیش از پیش فعالان عرصه علم و فناوری افزود: مسابقه‌های ارای سه دقیقه‌ای نیز بستری خوبی برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی بین دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌های دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم فراهم کرده است.

وی بیان کرد: هدف پایان‌نامه تنها گرفتن یک درجه علمی و یک مرحله تحصیلی نیست و از این رو پایان‌نامه باید بتواند مشکلی از جامعه را برطرف نماید؛ مصداق آن در بحث کشاورزی استان است با وجود چندین هنرستان و دانشکده از نظر رتبه‌بندی کشوری در جایگاه بیست و ششم هستیم که زیبنده استان نیست.

دبیر اجرایی این دوره از مسابقه‌ها نیز اظهار کرد: ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل در این دوره از مسابقه‌ها شرکت داشتند که از بین آنها ۲۰ نفر به عنوان برگزیده فعال به مرحله نهایی رسیدند و در نهایت سه نفر منتخب برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

مهران محمدی با اشاره به حضور طیف‌های گوناگون دانشجویی، نخبگان و برگزیدگان دانشگاهی در این دوره از مسابقه‌ها افزود: داورهای این دوره حبیب ابراهیم‌پور، سیدناصر موسوی و صادق فرهمند امین بودند که بر اساس فن بیان، زبان بدن، نحوه ارائه و رعایت قواعد علمی به شرکت‌کنندگان امتیاز دادند.

در ادامه این دوره از مسابقه‌های سدید که به همت انتشارات جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با میزبانی دانشکده روان‌شناسی این دانشگاه برگزار شد، دکتر فنی اصل، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق به پاس همکاری‌های شایسته با جهاد دانشگاهی و حمیده شهبازی، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل به پاس زحمات چندین ساله در معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی و برگزاری برنامه‌های موفق فرهنگی با اهدا لوحی تقدیر شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار