خبرهای داغ:
معاون عقیدتی سیاسی سازمان اطلاعات سپاه در گفتگو با بسیج:

«بسیج» سرمایه اجتماعی حاکمیت را در عرصه‌ها و اصناف مختلف بروزرسانی می‌کند

کد خبر: ۹۶۱۵۵۷۳
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

حجت الاسلام بهرام در حاشیه دومین روز از نمایشگاه دستاورد‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج طی گفتگویی که با خبرگزاری بسیج انجام داد، گفت: امام بزرگوارمان فلسفه ایجاد و راه اندازی بسیج را در تشکیل حکومت اسلامی پیش بینی و نهادینه کرده بودند؛ حاکمیت در اسلام دارای دو رکن مشروعیت و مقبولیت است. در زمان امام خمینی (ره) حاکمیت با همان دو رکن تحقق یافته است و اگر قرار باشد حاکمیت اعمال مدیریت داشته باشد باید مردم پای کار آیند.

معاون عقیدتی سیاسی سازمان اطلاعات سپاه افزود: حضرت امام (ره) برای اینکه این حاکمیت گسترش و استمرار یابد آن را به مردم واگذار کردند تا مردم نقش آفرینی داشته باشند و مکانیزمی را برای این نقش آفرینی و عینیت بخشی ولایت در عرصه حاکمیت پیش بینی کردند که به بسیج تعریف شده است.

حجت الاسلام بهرام با اشاره به اینکه بسیج سرمایه اجتماعی حاکمیت را در عرصه‌ها و اصناف مختلف بروزرسانی می‌کند اظهار کرد: فلسفه بسیج اقشار همین است. اگر قرار باشد جامعه با تنوع صنفی و عرصه‌ای پای کار حاکمیت باشد باید برای هر قشری از جامعه بسیج ایجاد و راه اندازی شود. نمایندگی ولی فقیه برای محتوابخشی به بسیج با چهار محور معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی به کمک فرماندهی می‌آید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار