خبرهای داغ:

توانمندسازی و اشتغال پایدار سربازان وظیفه رویکرد اصلی قرارگاه مهارت آموزی سپاه سمنان

فرمانده  قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان گفت: قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه استان سمنان گامی مؤثر در جهت توانمندسازی و اشتغال پایدار سربازان وظیفه است.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۱۵
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ، سردار منصور شوقانی، فرمانده  قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان در این خصوص اظهار کرد: خدمت سربازی فرصتی ارزشمند برای جوانان است تا ضمن انجام وظایف مقدس خود، مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار را نیز فرا بگیرند. این قرارگاه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری سایر دستگاه‌ها، از هیچ تلاشی برای توانمندسازی سربازان وظیفه و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان دریغ نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات ارزشمند و برنامه‌های هدفمند قرارگاه مهارت‌آموزی سمنان، شاهد رشد و توسعه روزافزون فعالیت‌های مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار سربازان وظیفه در این استان خواهیم بود.

فرمانده  قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان افزود: این اقدامات ضمن اینکه گامی مؤثر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت در زمینه اشتغال جوانان به شمار می‌رود، نقش بسزایی در ارتقای سطح معیشت و رفاه سربازان وظیفه و خانواده‌های آنان ایفا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: امید است با تداوم این تلاش‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و توانمندی‌های سربازان وظیفه در استان سمنان و سایر نقاط کشور باشیم.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار برای آنان، قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با ارائه آموزش‌های مهارتی متنوع و با کیفیت، نقش موثری در توانمندسازی این عزیزان ایفا می کند.
فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: در سال 1402، این قرارگاه با برنامه‌ریزی هدفمند و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، موفق به ارائه آموزش‌های مهارتی به 980 نفر از کارکنان وظیفه در استان شد.
شوقانی برنامه‌های پیش‌روی قرارگاه مهارت‌آموزی سمنان را شامل گسترش تنوع رشته‌های آموزشی با هدف پاسخگویی به نیاز بازار کار و علایق سربازان وظیفه، تنوع رشته‌های آموزشی ارائه شده توسط این قرارگاه عنوان کرد.
وی  با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش‌ها اظهار کرد: به‌روزرسانی محتواهای آموزشی، استفاده از تجهیزات مدرن و به‌کارگیری مربیان مجرب از جمله اقداماتی است که در جهت ارتقای کیفیت آموزش‌ها در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه استان سمنان از دیگر برنامه‌های پیش‌روی قرارگاه مهارت‌آموزی سمنان را ارائه تسهیلات اشتغال برشمرد و گفت: این قرارگاه با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های متولی اشتغال، زمینه‌های لازم را برای اشتغال سربازان وظیفه آموزش‌دیده فراهم خواهد کرد.
شوقانی بیان کرد: به‌منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط منعقد می شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی در سطح استان، ضمن ایجاد انگیزه در بین سربازان وظیفه، فرصتی برای شناسایی و معرفی استعدادهای برتر به بازار کار فراهم می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار