خبرهای داغ:

مثبت سوژه/ عرصه محوری؛ قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

مثبت سوژه/ عرصه محوری؛
قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا
فرقی نمی کند وقتی انسان قصدش خدمت به مردم باشد می تواند این خدمت، آموزش خیاطی برای نوجوانان در راستای غنی سازی اوقات فراغت، آموزش آن برای مهارت اشتغال زایی و یا حتی دوخت و دوز برای موکب های کربلا و زوار امام حسین(ع) باشد.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۷۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
 
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ بسیجیان پایگاه شهید مدرس حوزه فاطمه الزهرا(س) بناب در مسجد صحرای آخر از دسته همین انسان هایی هستند که قصد و انگیزه شان خدمت در منطقه محروم این شهرستان است که فعالیت های خدمات رسانی و محرومیت زدایی خود را از سال 94 آغاز کرده اند.

مسئول گروه جهادی شهید مدرس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در این خصوص گفت: از سال 94 در محله و هیات و از سال 98 در پایگاه فعالیت های جهادی خود را شروع کرده ایم.

اکرم جنگی افزود: دارای دو گروه جهادی برای دو رده کودک و نوجوان و بزرگسالان هستیم که خدمت به مردم را انگیزه و وظیفه خودمان می دانیم و در یکی از منطقه های جنوبی و محله های محروم شهر فعالیت می کنیم.

وی اضافه کرد: از سال 98, و با شیوع بیماری کرونا  گروه جهادی مان به کار دوخت ماسک و گان با 45نفر پرداخت و بعد در رشته های دیگر گسترش یافت.

جنگی ادامه داد: در حال حاضر گروه جهادی در ادامه مهارت افزایی کلاس های آموزشی و مهارتی همچون خیاطی، جواهردوزی، سرویس اشپزخانه، کیک، گلیم و معرفی به فنی حرفه ای برای دریافت کارت مهارت فعالیت دارد.

وی همچنین به دوخت و دوز برخی اقلام مورد نیاز موکب های کربلا اشاره و اظهار کرد: دوحت 250 عدد روبالشی و آماده کردن آن ها برای زوار کربلا از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

جنگی فعالیت در عرصه فرهنگی همچون گروه سرود و اجرای در سطح شهرستان و مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری کلاس های تقویتی در تمام پایه ها را از فعالیت های فرهنگی و درسی گروه جهادی شهید مدرس عنوان کرد.

این جهادگر بسیجی تهیه لباس، جهیزیه، بسته های معیشتی، لولزم تحریر و ... از فعالیت های عرصه محرومیت زدایی گروه جهادی خود برشمرد.

 وی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان در محل پایگاه، معرفی به پزشک، تهیه داروهای بیماران کم بضاعت و کمک به مخارج بیمارستان هم از فعالیت های عرصه پزشکی است.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

جنگی عرصه مشاوره حقوقی و حقیقی معرفی به وکیل، عرصه اقتصاد مقاومتی، ایجاد صندوق اشتغال زایی و مردمیاری و اعطای وام ماهانه برا ایجاد شغل خانگی و ... از دیگر عرصه های گروه جهادی شهید مدرس در راستای خدمت رسانی به مردم نام برد.

این بانوی بسیجی دایر کردن نمایشگاه توانمندی بانوان، اردوهای تفریحی، دیدار با بیماران و پرستاران، برپایی کارگاه سواد رسانه ای، پخت نذری و توزیع آن را از برنامه های دیگر گروه جهادی شهید مدرس خواند.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار