خبرهای داغ:

خطر اشعه ماوراءبنفش برای پوست را جدی بگیرید

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به شاخص خطرناک اشعه ماوراءبنفش یا UV هشدار داد و توصیه‌های ضروری برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۰۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رضا معمارزاده گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه UV در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بسیار خطرناک خواهد بود و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود در نظر بگیرند. اشعه UV می‌تواند موجب سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس و حتی بروز سرطان پوست شود بنابراین رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به راهکار‌های محافظت از پوست در این شرایط افزود: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید (۱۰ صبح تا ۱۶) بسیار ضروری است، همچنین لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازو‌ها و پا‌ها را می‌پوشانند می‌توانند محافظ خوبی در برابر اشعه UV باشند، نقش مهمی در محافظت در برابر این اشعه دارند.

معمارزاده استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر UV و کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری موثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها توصیه کرد و ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی مدت در زیر آفتاب به ویژه در ساعات اوج تابش است. اشعه فرابنفش (UV) علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایه‌بان‌ها و چتر‌های آفتابی استفاده کرده و رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی به موقع، شهروندان را از خطرات اشعه UV و راه‌های پیشگیری آگاه کنند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در درازمدت جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار