خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان؛

اسکان روزانه سه هزار و ۵۰۰ نفر توسط موکب سیدالشهدا (ع ) شهر قزوین

اسکان روزانه سه هزار و ۵۰۰ نفر توسط موکب سیدالشهدا (ع ) شهر قزوین
حجت الاسلام عباسپور عنوان کرد: در موکب سیدالشهدا علیه السلام شهر قزوین در شهر نجف با ۷۵ نفر خادم در حسینیه امام رضا علیه السلام ۳۵۰۰ نفر در روز را اسکان می‌دهیم.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۵۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

قزوین - حجت الاسلام عباسپور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قزوین به شهر نجف در موکب سیدالشهدا علیه السلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در موکب سیدالشهدا علیه السلام شهر قزوین در شهر نجف با ۷۵ نفر خادم در حسینیه امام رضا علیه السلام روزانه ۳۵۰۰ نفر را اسکان می‌دهیم و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی با حضور سخنرانان، قاریان و مداحان معروف کشور و همچنین سخنرانان جبهه مقاومت و طلاب بین الملل از نیجریه، پاکستان، افغانستان و آفریقا را داریم.

 

وی افزود: در بحث خدمات درمانی در موکب خادمان پزشکی اعم از دکتر و پرستار ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمت به زائرین هستند که ۱۰۰ نفر در ساعت پذیرش و طبابت دارندکه از سایر مواکب نیز در درمانگاه موکب سیدالشهدا علیه السلام حضور پیدا و مباحث درمانی خود را انجام می‌دهند.

 

عباسپور تصریح کرد: در شهر نجف مشکل آب شرب و غیرشرب را داریم که مجموعه موکب سیدالشهدا علیه السلام که مجهز به کارخانه یخ است روزانه ۲۱۰ قالب یخ را تولید می‌کنند و برای تامین آب شرب در اینجا بیش از ۱۵ هزار تانکر که هر تانکر ۱۴ هزار لیتر آب دارد تامین می‌شود که مباحث استحمام و موارد بهداشتی را تامین می کند.

 

وی ادامه داد: در مکانی که مستقر هستیم در چهار طبقه اسکان برادران و خواهران را داریم که این عزیزان توسط پاسپورت و سامانه اربعین موکب سیدالشهدا علیه السلام رصد و کنترل می‌شوند و هر روز نیز بیش از ۳۰۰۰ نان پخت می‌شود و در هر وعده بیش از ۴۰۰۰ پرس طبخ غذا در راستای موکب‌داری و موکب یاری خدمات ارائه می شودکه با مواکب ایرانی و عراقی بویژه مواکب قزوین که در نجف مستقر هستند، همکاری و مشارکت می‌کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده بحث تامین آب شرب مواکب قزوینی در نجف است که تا الان بیش از ۴۰ هزار عدد لیوان تک نفره آب معدنی تقدیم مواکب شده و در مجموع موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام در روز بیش از ۲۰ هزار شربت و بیش از پنج هزار بستنی بین زوار توزیع می‌کند.

 

وی اظهار کرد: تمام هم و غم ما بحث جریان سازی اربعین است و همچنین کودکانی که به همراه خانواده در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند باید خاطره خوشی از این پیاده‌روی اربعین داشته باشند و ما برای اینکه شیرینی این سفر در ذهنشان بماند، هدایایی تقدیم آنها می‌ کنيم و بحث خوراکی از جمله یخمک و بستنی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

 

عباسپور ادامه داد: بخش اعظمی از اسکان ما متعلق به بانوان است و همچنین مهد کودک و حسینیه کودکان را نیز به همت بانوان فعال نمودیم و در بحث تبلیغ، جریان مقاومت و بحث غزه و شعار اربعین امسال "کربلا طریق الاقصی" بیش از ۲۰ هزار کلاه‌ که منقش به تصاویر و شعار اربعین بود، بین زوار تقدیم نمودیم تا در ترویج جریان مقاومت اثرگذار باشیم.

 

وی ابراز کرد: از دیگر خدمات ما تولید سرود ویژه اربعین، بحث شستشوی لباس‌های زوار، برپایی نماز جماعت و توزیع غذا بین همه زوار از استان‌های مختلف است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به مواکب و به محل‌های پذیرش زائرانی که در همسایگی ما هستند از بابت اسکان‌، پذیرایی، اطعام، میان وعده و هر آنچه از دستمان برمی‌آید، کمک می‌کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار