خبرهای داغ:

30 مسجد نمونه در ارومیه وجود دارد

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ارومیه گفت: بیش از 30 مسجد نمونه و فعال در ارومیه وجود دارد که در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد هستند.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۹۱
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

30 مسجد نمونه در ارومیه وجود داردمحبوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، گفت: بیش از 30 مسجد نمونه در ارومیه وجود دارد که در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد بوده و فعالیت‌های چشمگیری در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، اردویی، محرومیت‌زدایی و ... دارند.

وی ادامه داد: جذب جوانان به مساجد، اهتمام برای محرومیت‌زدایی، حمایت از خانواده های محرومین، حضور پررنگ در رویدادهای سیاسی و اجتماعی، اقامه نمازهای یومیه به صورت جماعت، برپایی مراسمات کیفی در مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله شاخص هایی است که سبب می‌شود یک مسجد نمونه و اسوه قلمداد شود.

این مسئول ضمن ابراز خشنودی از اینکه در ارومیه 30 مسجد وجود دارد که از بسیاری جهات نمونه و اسوه هستند و می‌توان از فعالیت‌های آنها در زمینه‌های مختلفی الگوبرداری کرد، گفت: باید با همه توان در راستای تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی گام برداریم. 

مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ضمن ابراز خشنودی از اینکه بسیاری از مساجد در پیاده‌روی اربعین حسینی نقش‌آفرینی کردند، گفت: هر کس به سهم خود برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی گام برمیداشت و همه ظرفیت ها را پای کار آورد.

 وی اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری اسلام و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) در مدینه، مسجد مهم ترین سنگر و پایگاه برای دفاع از اسلام بود، به صورتی که مرکز حکومت و محل تصمیم های مهم مسجد بود؛ این نقش مهم و کلیدی را در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی و بعدها در جنگ تحمیلی به عینه شاهد بودیم.

محبوبی ضمن ابراز خرسندی از حفظ پایگاه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی مساجد در رویدادهای مختلف، بر لزوم تقویت این جایگاه و جذب حداکثری نسل جوان کشورمان تاکید کرد و یکی از مهم‌ترین راهکارها را در این زمینه اجرای برنامه های مفید و مفرح مناسب با نیاز و ذائقه نسل جوان عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار