فراهم کردن زمینه قاچاق و بیکاری جوانان با مصرف کالای خارجی

فرماندار شهرستان دهگلان گفت: مصرف کالای خارجی، زمینه قاچاق و بیکاری جوانان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۷۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یحیی نظری در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته "امر به‌معروف و نهی از منکر" که در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، یکی از معروفات را استفاده از کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات عمده بحث قاچاق، به تقاضا کالا‌های خارجی برمی‌گردد چرا که اگر تقاضا نباشد قاچاق نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مصرف کالای خارجی، زمینه را برای قاچاق و در نتیجه مشکل در ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، گفت: باید روحانیون از طریق مراکز عبادی و مساجد، مردم را به مصرف کالا‌های تولید داخلی توجیه و ترغیب کنند.

فرماندار شهرستان دهگلان با تاکید بر فعال‌سازی معاونت‌ها و شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح روستا‌ها تصریح کرد: باید در هر روستا، امام جماعت و دهیار به‌عنوان رئیس و جانشین شورای "امر به معروف و نهی از منکر" انتخاب شوند و از معتمدین هر روستا نیز برای شرکت در جلسات دعوت شود.

ضرورت تلاش برای ترویج «امربه‌معروف و نهی از منکر» در جامعه

در ادامه سرهنگ محمد رضا حیدری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به خاطر امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد، اظهار داشت: دو اصل «امر به معروف و نهی از منکر» از فروع دین است و باید در احیای این دو فریضه الهی تلاش کنیم تا در جامعه نمود بیشتری پیدا کند.

فرمانده سپاه شهرستان دهگلان با انتقاد از عدم توجه کافی به «امربه‌معروف و نهی از منکر» تصریح کرد: متأسفانه به این دو فریضه الهی آنگونه که به نماز توجه می‌شود، اهمیت داده نمی‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار