نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

اقدامات کمیته امداد در شکل گیری عدالت اجتماعی مؤثر است

نماینده مردم شهرستان خمین در دیدار با مدیرکل و جمعی از امدادگران کمیته امداد گفت: هدف اصلی از انقلاب شکل گیری عدالت اجتماعی در کنار ارتقای اخلاق ، دین و معنویت بوده و اقدامات کمیته امداد در شکل گیری عدالت اجتماعی مؤثر است.
کد خبر: ۹۲۴۸۵۰۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا نظری ، نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب تاکنون گام‌های مؤثری درکاهش فقر و کمک به محرومان برداشته شده است، گفت: عدالت اجتماعی مهم‌ترین مسأله جامعه ما است و توجه امام خمینی(ره) به محرومان و مظلومان برگرفته از نگاه دینی او بود.

وی ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد اظهارکرد: فلسفه تشکیل کمیته امداد این بوده که به صورت یک اورژانس اجتماعی موقت افراد را تحت حمایت قرار داده و با کمک به افراد آنها را به جزافراد سالخوره که توانایی کار ندارند به سمت اشتغال و توانمندسازی سوق دهد.

وی افزود: با بسترسازی و زیر ساخت‌های انجام شده در شهرستان خمین می توان با بهره‌گیری ازاقدامات کارشناسی دقیق ، دعوت از سرمایه‌گذاران ،کارآفرینان و ایجاد مراکز تولیدی و خدماتی بخشی از معضلات اشتغال نیازمندان را حل کرد.

مجید مومنی، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کمیته امداد تنها جایی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی اجازه دادند نام مبارکشان بر تارک آن بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مجلس بر توجه به محرومان و تلاش ویژه درباره معیشت طبقات ضعیف تأکید داشت، افزود: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست ، و افراد تحت حمایت بنا به واسطه و دلیلی تحت حمایت این نهاد هستند و در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان خمین برای جلوگیری از فقر نیاز است برخی بیمه ها بخصوص بیمه روستایی و عشایری به تعهدات خود در قبال کشاورزان پایبند باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان مسکن و اشتغال را دو بال اساسی توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: در بخش اجرا و نصب پنل‌های خورشیدی در صورت همکاری وزارت نیرو وهمچنین اگر زمین برای ساخت گلخانه و در اختیار قرار گیرد ،کمیته امداد آمادگی برای ساخت گلخانه و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار