مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم؛

جریان روشنگری قرآن، با آتش زدن متوقف نخواهد شد/ثبت نام ۶۶۰ نفر در بخش مفاهیم و تفسیر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 

جریان روشنگری قرآن، با آتش زدن متوقف نخواهد شد/ثبت نام ۶۶۰ نفر در بخش مفاهیم و تفسیر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: ما جامعه قرآنی اعلام می کنیم که با آتش زدن کلام نور، این نور خاموش نشده و روشنگرتر و هدایتگرتر و بصیرت افزاتر از گذشته جریان ساز خواهد بود
کد خبر: ۹۵۳۲۱۳۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴

 

قزوین_ به گزارش بسیج، آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، همراه با معرفی نخبگان و قهرمانان قرآنی، شامگاه سه شنبه در صحن آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تجلیل از نخبگان قرآنی بیان کرد: امسال چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین با جلوه بسیار خوبی برگزار شد و در مرحله شهرستانی ۶۶۳ در مسابقات آوایی قرآنی کریم ثبت نام کردند این رقم نسبت به سال های قبل بسیار چشمگیر است.

وی گفت: از این تعداد، ۶۳۰ نفر در مسابقات به رقابت پرداختند و ۹۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند که به تفکیک شامل ۵۱ شرکت کننده در بخش برادران و ۴۶ شرکت کننده در بخش خواهر بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: حضور گسترده علاقمندان و حافظان و قاریان در این دوره از مسابقات در استان، هم به برکت محافلی است که در استان برپا می شود و هم به دلیل میزبانی مسابقات آوایی چهل و پنجمین دوره این مسابقات در سال گذشته توسط استان قزوین است.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: علاوه بر ۶۶۳ شرکت کننده در بخش آوایی مسابقات، حدود ۶۶۰ نفر در بخش مفاهیم و تفسیر شرکت کردند که برپایی این بخش مسابقات به صورت کشوری برگزار خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به توهین به کتاب مقدس قرآن در برخی کشورهای اروپایی افزود: برخی تصور کردند که نور قرآن و نور حضرت حق، با آتش زدن و توهین کردن به این کلام سراسر نور و رحمت قابل خاموش کردن است. باید گفت عده ای احمق که هیچ شناخت و آگاهی از علت آفرینش ندارند کلام سراسر نور حق را به آتش می کشند. 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: معجزه قران، فقط نزول قرآن در ۱۴۰۰ سال پیش نیست بلکه اتفاقاتی است که امروز در جریان است. عده ای کلام عرفانی و نور را به آتش می کشند که این امر نشانه این است که معارف کتاب قرآن جریان ساز بوده و دانش و بصیرت و هدایت را در جامعه جاری ساخته است و دشمن به خوبی متوجه این امر شده که دشمن اول و آخر مستکبران و ظالمان عالم، وجود اهل بیت(ع) و قرآن کریم است و این جلسه به نوعی محکوم کردن این عمل شنیع از سوی دشمنان و غرض ورزان به آیات نورانی کلام الله مجید است و ما جامعه قرآنی اعلام می کنیم که با آتش زدن برگی از کلام نور، این نور خاموش نشده و روشنگرتر و هدایتگرتر و بصیرت افزاتر از گذشته جریان ساز خواهد بود. 

گفتنی است راه یافتگان به مرحله کشوری در رشته های آوایی شامل اذان، دعاخوانی، قرائت، ترتیب و ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز، ۵جز، به رقابت خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار