خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

فراخوان هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین منتشر شد

فراخوان هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین منتشر شد
مسوول سازمان بسیج رسانه استان قزوین، از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۰۹۷
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

 

قزوین_ محمد کشاورز مسوول سازمان بسیج رسانه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به انتشار فراخوان هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین بیان کرد: رسانه ها، پیش‌قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی کشور، در جریان سازی و اعتلای اهداف والای انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: چهل و چهار سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد و دشمنان زبون این مرز و بوم علیرغم شکست های متوالی در مواجهه های نظامی، سیاسی، امنیتی و غیره در مقابل مردم بصیر و خستگی ناپذیر ایران اسلامی، در جنگ رسانه ای و شناختی سعی می کنند با ابزارهای پیشرفته، پیچیده و متنوع رسانه ای، به جعل روایت ها بپردازند و نقاط قوّت جمهوری اسلامی که برای کشور و ملّت، مایه‌ افتخار و اقتدار است را به‌ عنوان نقاط چالش‌آفرین معرفی کنند و با لجن پراکنی، دروغ‌پردازی‌ و تهمت زدن‌ به ارکان انقلاب در تلاش هستند تا به زعم خود به اعتقادات و باورهای انقلابی مردم فهیم و ولایتمدار ضربه بزند و آنها را دلسرد و بخصوص جوانان ایرانی را از امید و نشاط دور و دچار افسردگی و ناامیدی کنند.

کشاورز اظهار کرد: با توجه به اینکه تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و همچنین حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و نیز ارتقای تولیدات ارزشی و حمایت از خبرنگاران و پدیدآورندگان آثار فاخر انقلابی از برنامه‌ های محوری سازمان بسیج رسانه می باشد، این مجموعه به عنوان نهاد انقلابیِ حامی جریان رسانه ای انقلاب، در تلاش است تا با برگزاری جشنواره ابوذر، در مسیر گفتمان سازی آرمان های انقلاب و منویات رهبری معظم آن و مطالبه گری از مسئولین در راستای خدمت صادقانه به ولی نعمتان اصلی انقلاب گام بردارد.

*اهداف جشنواره؛

1-توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی 2- تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه ها 3- تحول در محتوای رسانه ها با محوریت جشنواره 4- ایجاد فرصت نقش آفرینی برای بسیجیان رسانه ای دغدغه مند 5- شناسایی افراد رسانه ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه های سراسری 6- تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی 7- حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی 8- جریان سازی رسانه ای برای ارائه راهکارها

*محورهای جشنواره؛

1-شعار سال«مهار تورم و رشد تولید» 2-جهاد تبیین، 3-پیوند رسانه و صنعت، 4 -مقابله با آسیبهای اجتماعی 5-دستاوردهای انقلتب اسلامی، 6 -بسیج و حوزه های اقدام، 7- امید و نشاط آفرینی 8-خانواده، جامعه و فرزند آوری 9 -سبک زندگی ایرانی/ اسلامی، 10-رسانه و گروه های جهادی 11-انتخابات، حضور حداکثری، امنیت ملی 12-آب و مدیریت مصرف 13-قزوین شناسی ) گردشگری و طبیعت، فرهیختگان و سرآمدان، تاریخ و ...)

بخشها و قالب های جشنواره؛

1-گزارش خبری 2 -گزارش تحلیلی - تحقیقی 3 - مصاحبه -4 یادداشت و سرمقاله 5 - تیتر 6 -اینفوگرافی 7 -موشن گرافی 8- عکس 9 -کلیپ و گزارش ویدئویی 10 -مستند 11 -پادکست

شرایط ارسال آثار مکتوب، طرح های گرافیکی؛

آثار گزارش خبری، تحقیقی و تحلیلی(، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و تیتر جهت ارسال باید در قالب فایل word و صرفا با پسوند doc یا docx در فرم ارسال بارگذاری شوند.

تبصره: فایل آثار مکتوب با فونت Bnazanin و سایز قلم 14 در حداکثر حجم 10 مگابایت تهیه و ارسال شود.

آثار اینفوگرافی و پوستر میباست با فرمتpdf یا jpgو حداکثر حجم 20 مگابایت بارگذاری شوند.

شرایط ارسال آثار به صورت عکس

عکسهای ارسالی می توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشد اما در نهایت باید به صورت یک فایل

jpg (اندازه ضلع بزرگ آن حداقل

Pixel 1500 در عکس های افقی= Width 1500 Pixel و در عکسهای عمودی Height

=pixel1500 ) ارسال شوند و با حجم حداکثر 10 مگابایت برای تک عکس بارگذاری شوند.

لطفاً i.p.d عکسها را تغییر ندهید و با همان رزولوشن خروجی دوربین ارسال فرماییدبنابر تشخیص هیأت داوران عکسهایی که ویرایش اثر با سیستم های نرم افزاری، بیش از حد متعارف باشد پذیرفته نخواهند شد.

شرایط ارسال آثار گزارش ویدیویی، مستند و برنامه سازی تلویزیونی

آثار مستند، گزارش ویدیویی و برنامهسازی تلویزیونی با فرمت 4mp بارگذاری شوند. حداکثر حجم قابل بارگذاری در بخشهای ذکر شده 40 مگابایت است. در صورتی که نیاز به ارسال اثر با حجم بیشتر وجود داشت میتوانید فایلهای خود را حداکثر تا حجم 400 مگابایت در وب سایت های رایگان آپلود فایل، آپلود نموده و لینک دانلود مربوط به اثر را ارسال نمایید.

توجه: (جهت آپلود می توانید از سایت های رایگانی مثل صندوق بیان، پیکوفایل، یوآپلود و ... استفاده نمایید)

تبصره: به فایلهای با حجم بیشتر از 400 مگابایت ترتیب اثر داده نخواهد شد و به بخش داوری راه پیدا نخواهند نمود.

آثاری که به صورت گروهی تهیه شده باشند فرد ارسال کننده اثر باید علاوه بر درج نام دیگر همکاران خود در تهیه اثر، مسئولیت خود در تولید اثر را هم هنگام ارسال اثر برای دبیرخانه جشنواره ذکر کند.

شرایط ارسال آثار پادکست و برنامه سازی رادیویی؛

فایل پادکست باید با فرمتMP 3 و حداکثر حجم 30 مگابایت در قسمت ارسال شود. آثاری که به صورت گروهی تهیه شده باشند فرد ارسال کننده اثر باید علاوه بر درج نام دیگر همکاران خود در تهیه اثر، مسئولیت خود در تولید اثر را هم هنگام ارسال اثر برای دبیرخانه جشنواره ذکر کند.

بخش های ویژه جشنواره؛

*بخش ویژه دانشجویی

این بخش شامل نشریات دانشجویی است که با مجوز رسمی از نهادهای متولی دانشگاه انتشار یافته است.

در بخش ویژه نشریات دانشجویی الزم است حداقل 2 شماره از نشریه دانشجویی در قالب یک فایل zipیاrarبا حداکثر حجم 30

مگابایت در سایت ارسال آثار بارگذاری شود.

تبصره: تنوع سرویس، درصد محتوای تولیدی به کل محتوای نشریه، بررسی فرمی و فنی نشریه و تعداد اعضای هیأت تحریریه در نشریه دانشجویی مورد توجه داوران قرار می گیرد.

*رشته توییت موضوعی-تحقیقی

این بخش ویژه فعالان در شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن مانند توئیتر، تردز و ویراستی است.

علاقه مندان می توانند رشته توئیت های موضوعی یا تحقیقی خود را در قالب یک فایل با فرمت JPEG با حداکثر حجم 10 مگابایت

ارسال کنند. تعداد رشته های مجاز به ارسال از طرف هر شخص (5 رشته و پنج اثر است).

*منبرهای مجازی

این بخش مربوط به آیتمسازی روحانیونی است که در حوزه رسانه فعالیت دارند.

محتوای تولید شده برای شرکت در بخش ویژه منبرهای مجازی میتواند در رسانه ها، فضای مجازی شخصی یا غیرشخصی شرکت کننده منتشر شده باشد. برای شرکت در این بخش لازم است حداقل 3 آیتم ساخته شده با فرمت MP 4 یا MP 3 از برنامه های تولید شده توسط شرکت کننده روحانی در قالب یک فایل zip یا rar ارسال شود.

نحوه ثبت نام و مهلت ارسال آثار:

متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09100913950 و یا به آدرس دبیرخانه : قزوین، شهرک کوثر، خ. شهید رجبعلی (اندیشه)، نبش خ. ابوذر جنوبی، پ 9، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال نمایند. تلفن دبیرخانه : 02833785100

«حتماً به همراه هر اثر اطلاعات لازم شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، نام رسانه، آدرس، نام اثر تیتر قالب و محور ارسال گردد.

محمد کشاورز

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار