خبرهای داغ:
معاون عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا:

قرآن دل وروح انسان را طراوت می بخشد/;کلام خدا دل انسان را جان دوباره می‌بخشد

حجت الاسلام والمسلمین علیجان عین الکمالی گفت: به فرموده حضرت علی (ع) کارگزاران اولین ویژگی اخلاقی که باید داشته باشند تمسک به قرآن و کلام وحی می باشد.
کد خبر: ۹۵۹۱۳۶۵
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

قرآن دل وروح انسان را طراوت می بخشد/قرآن دل انسان را جان دوباره می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛حجت الاسلام والمسلمین علیجان عین الکمالی معاون تربیت آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوای استان گلستان در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج آق قلا گفت: خدای منان را شاکریم که فرصت صیام و روزه داری ماه رمضان را به همه ما عطا کرد و ما را از فیوض ماه مبارک برخوردار ساخت.

وی افزود :برنامه‌های ماه رمضان در تمامی رده‌های سپاه نینوا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با تفسیر چند آیه و جز خوانی به صورت روزانه تا انتهای ماه رمضان جاری و ساری بود و این همان چیزی است که خود قرآن آن را به منزله یک هوای تازه می‌داند که دل انسان را جان دوباره می‌بخشد.

به گفته وی در روایتی از پیامبراکرم داریم که اگر مردم می‌دانستند ماه رمضان چه ماهی است آرزو می‌کردند کل سال ماه رمضان باشد.

حجت الاسلام عین الکمال با اشاره به نامه ۶۹ نهج البلاغه که حضرت (ع) به حارث همدانى می فرمایند :به ريسمان قرآن چنگ زنید و از آن نصيحت بجوى. حلالش را حلال بدار و حرامش را حرام. حقى را كه پيش از اين بوده است تصديق كن. آنچه را از دنيا مانده است به آنچه از آن گذشته است، قياس نماى. زيرا آنچه از آن باقى مانده، همانند گذشته آن است و پايانش پيوسته است. ادامه داد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع حضرت علی علیه السلام به کارگزاران نظام می‌فرمایند که کارگزاران اولین ویژگی اخلاقی که باید داشته باشند تمسک به قرآن و کلام وحی می باشد مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس که بدون استعانت گرفتن از کلام وحی در جبهه و خط مقدم حاضر نمی شدند.

معاون عقیدتی سیاسی سپاه نینوا در پایان با اشاره به مسلمان شدن بزرگانی مانند پروفسور موریس بوکای گفت: این انسان های بزرگ تاثیر قرآن را بر روح و روان خود بدرستی درک نمودند و به گفته خودشان این آرامش را در هیچ لذت دیگری تجربه ننمودند که در واقع وظیفه ما مسلمانان را در برابر قرآن بسیار سنگین تر می نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار