مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ اراک واریز شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۵۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی صبح امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی به مهم‌ترین وظایف درجشده در شاخص‌ها برای بهبود کیفیت هوای شهر اراک، گفت: علام طرح‌های اجرایی ذیل قانون هوای پاک و پیگیری تامین مالی مربوطه، مدیریت فضای سبز، نظارت بر مراکز معاینه فنی و ساز و کار جریمه وسایل فاقد معاینه فنی، عرضه سوخت استاندارد و با کیفیت، تامین گاز پایدار در فصل پاییز و زمستان برای نیروگاه برقی حرارتی شازند و نصب تجهیزات کنترل آلودگی مازوت و... از مهم‌ترین وظایف درج‌شده در شاخص‌ها برای بهبود کیفیت هوای کلان‌شهر اراک است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۴ روز هوای سالم و ۲ روز هوای پاک یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، افزود: سال گذشته هشت نشست ویژه آلودگی هوا برگزار شد که نشان داد، دولت سیزدهم توجه ویژه به کاهش آلودگی هوا در این استان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان مرکزی دریافت شده، بیان کرد: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

یوسفی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که عوارض آلایندگی را از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی دریافت می‌کنند، مکلف هستند که حداقل نیمی از عوارض آلایندگی را برای بهسازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت‌های فناوری نوین، مدیریت پسماندها، کاهش و رفع آلودگی، پایش و تصفیه فاضلاب‌ها و... با نظارت و تایید سازمان حفاظت محیط زیست استان اختصاص دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار