خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

تقوا شرط قبولی اعمال است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بااشاره به جایگاه خاص تقوا در آیات و روایات، آن را شرط قبولی اعمال دانست وگفت: تقوا دستور خداوند بر پیامبر(ص) وسفارش پیامبر(ص) به پیروان اسلام و دیگر ادیان است.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۴۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
تقوا شرط قبولی اعمال است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع خواهران کادر سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه یکی از سفارشات مهم و تاکیدات معصومین (ع) رعایت تقوای الهی است، اظهار کرد: تقوا صفتی است که انسان را از گناه و نافرمانی خداوند متعال باز می‌دارد و بر طاعت و بندگی حضرت حق تعالی تاکید دارد.

وی با اشاره به جایگاه خاص تقوا در آیات و روایات، آن را شرط قبولی اعمال دانست و گفت: تقوا دستور خداوند بر پیامبر(ص) و همچنین سفارش پیامبر(ص) به پیروان اسلام و دیگر ادیان الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه تقوا بهترین پوشش معنوی است، به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) اشاره و عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند «ای فرزند آدم همانا تو از زمانی که از مادر زاده شدی یکسره در نابودی عمرت به سر می‌بری پس از آن چه در اختیار داری برای روزی که در پیش داری(آخرت)چیزی کسب و ذخیره کن، همانا مومن برای آخرت توشه می‌گیرد و کافر فقط مشغول لذت بردن و بهره وری از دنیاست و به فکر آخرت نیست».

وی اثرات تقوا را قدرت تشخیص حق از باطل، جلب دوستی پروردگار و برون رفت از تنگناها و نجات از سختی‌ها و اصلاح کارها، بهره‌مندی از برکات آسمان و زمین، برخورداری از امداد غیبی و الهی، حفظ و حراست الهی و خنثی شدن توطئه دشمنان و ایمن بودن از عذاب الهی برشمرد.

حسنی گفت: اگر می‌خواهیم بدانیم عیارمان در تقوا چقدر است خودمان را با ویژگی‌های مطرح قرآن تطبیق دهیم و ببینیم در کجا ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار