مثبت سوژه |

از سختی‌های تعطیلی کارگاه خیاطی تا لذت اشتغال آفرینی و آموزش‌ رایگان خیاطی

روایت بانوان کارآفرینی که با اشتغال‌زایی برای افراد نیازمند و خودسرپرست و آموزش‌های رایگان حال خود، خانواده و جامعه را خوب کردند.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۲۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از جوین ؛ در اینجا فراز و فرودهای ماجرای اشتغالزایی و گره گشایی بانوانی روایت می شود که با دستانی خالی ولی با همتی والاو پشتکاری وافر و با دلی سرشار از توکل بر خداوند متعال موفق شدند عزتمندانه سفره چندین خانواده نیازمند و خودسرپرست را به صورت مستقیم و غیر مستقیم  رنگین نگه دارند.

ذوقی در سال ۸۳ به اتفاق ۶ نفر خیاط برای بهبود وضعیت معاش خانواده ها مغازه ای به صورت مشارکتی با سرمایه اولیه یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان اجاره و فعالیت خود را آغاز کرد. 

 این بانوی کارآفرین در جوین گفت: تولیدات براساس نیاز مشتری بود که در این راستا لباس بچگانه ،لباس راحتی منزل ، لباس فرم مدارس و... تولید و در اختیار مشتریان قرار می گرفت .این روند ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به علت برخی مشکلات و خروج ۴ نفر از خیاطان، کارگاه تعطیل و برخی از وسایل و امکانات کارگاه فروخته شد.

شروع فصلی دوباره و حیاتی مجدد برای کارگاه خیاطی

 طلوعی بانوی کارآفرین دیگری است که سال ها شریک‌ و همراه کارگاه بوده این کار آفرین که سختی ها ولذت های مسیر رسیدن به ثمر بخشی کارگاه را عمیقا درک‌کرده با حس وحال خاصی درباره حیات جدید کارگاه چنین توضیح داد: در فروردین سال ۱۳۹۶ مجددا مغازه ای اجاره و با دو چرخ خیاطی که از قبل بوده وبا دو چرخ خیاطی امانتی و  با دعوت برخی از خیاطان علاقمند به کار، فعالیت کارگاه با اراده ی مصمم تر از قبل  و روحیه ای قوی آغاز، به طوری که در دوم تیرماه همان سال با تلاش شبانه روزی و با همدلی و همکاری خیاطان و با استفاده از درآمد حاصل از فروش و پس انداز برخی خانواده ها  تعداد چرخ ها به ده دستگاه می رسد و ۸ تا ۱۰نفر از افراد خود سرپرست و نیازمند مشغول به کار می شوند.

 او در مورد نحوه سفارش گیری بیان کرد: رابط این واحد تولیدی  بعد از خرید پارچه و برش آنها  پارچه ها را از تهران به شهر حکم آباد ارسال می کند و بعداز دوخت لباس طبق سفارش مشتریان برای فروش به تهران منتقل می گردد که ماهانه به طور متوسط بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دست لباس بچگانه زیر ۵ سال که ارزش ریالی آن از ۱۷ میلیون تومان تا ۳۳ میلیون تومان متغیر است ،تولید می شود و از درآمد حاصل از  آنها علاوه بر تامین معاش خیاطان مغازه ای دوطبقه به عنوان کارگاه خیاطی خریداری گردیده است. و یک راننده به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت شده است .

 گره گشایی از کارگران فصلی و دانش آموزان فنی حرفه ای با آموزش رایگان

این کارآفرین در مورد گستره فعالیت های کارگاه اعلام کرد: در تابستان با توجه به تعطیلی مدارس ونیاز و علاقه دانش آموزان رشته فنی حرفه ای و در زمستان نظر به بیکاری کارگران فصلی اقدام به جذب و آموزش آنها به صورت رایگان نموده و در پایان هدیه ی جهت تشویق  و دلگرمی آنها از این جهت که  به صف کار آفرینان پیوسته اند اهدا می گردد . و برای ادامه اشتغال به برخی از آنها که در منزل  به صورت مستقل ادامه فعالیت دارند به صورت امانی چرخ خیاطی در اختیارشان قرار داده می شود به طوری که  توانسته ایم از طریق این  آموزش ها این افتخار را برای خود کسب کنیم  که برای۸ خانواده دیگر شغل ایجاد کنیم.

حال خوب فرد و خانواده با واحد تولیدی

در پایان این بانوان کار آفرین ضمن تشکر از حمایت ها بسیج سازندگی سپاه جوین  خاطر نشان کرد: به همه بانوان پیشنهاد می کنیم فقط خانه دار نباشند با راه اندازی کارگاه تولیدی زود بازده به فکر اقتصاد خانواده باشند اینگونه کارگاه ها حال فرد ،خانواده و جامعه را خوب می کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار