سبک زندگی اسلامی؛ ضرورت ها و راهبردها

سبک زندگی اسلامی مبتنی بر محوریت دین اسلام و دستورات قرآن است و کامل ترین و مورد اعتمادترین شیوه زندگی است.
کد خبر: ۹۶۱۷۳۷۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

یکی از راهبردهای غرب، تغییر سبک زندگی است. این پدیده که از پایه های اصلی مدرنیته بشمار می‌رود و تغییر ارزش ها را نیز به دنبال دارد، سبب کم رنگ شدن معنویت و تغییر هویت فردی، اجتماعی و در نتیجه تضعیف و فرو پاشی نهاد مقدس خانواده می شود.

خانواده یک واحد اجتماعی است که هدف از آن در نگاه قرآن، تامین سلامت روانی برای سه دسته است: زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان. در آیه ۷۴ سوره فرقان می خوانیم: «والذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما؛ و کسانی که می گویند ما را از همسرانمان نور چشمان ببخش و ما را رهبر پرهیزکاران گردان». این آیه بر اهمیت خانواده و پیش آهنگی آن در تشکیل جامعه نمونه انسانی اشاره دارد، چنان که پیوندهای سالم و درخشان خانوادگی را ایده آل پرهیزکاران معرفی می کند.

اسلام به حفظ نهاد خانواده اهتمام ویژه ای دارد. در یک جمله می توان گفت خانواده مبدا اصلی رسیدن به پیشرفت و کمال است و همین جایگاه عظیم سبب شده که عوامل مختلف دست به دست هم دهند تا این مسیر را مسدود کنند. دشمن از این راه درصدد است تا با هدف گرفتن خانواده و تقدس زدایی و از بین بردن کارکردهای آن جلوی پیشرفت جامعه را بگیرد، زیرا پیشرفت و سلامت جامعه در گرو خانواده متعالی است.

در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی لازم است که نیازهای خانواده های امروزی را پاسخ دهیم و هیچ الگویی از اسلام کامل تر نیست، لذا در تبیین این هدف بر آن شدیم صفحه سبک زندگی اسلامی با هدف تحکیم بنیان خانواده را در خبرگزاری بسیج راه اندازی نمائیم.

اهداف و چشم انداز

·        ترویج بیانات امامین انقلاب با محوریت سبک زندگی اسلامی

·        صیانت و پاسداری از آموزه‌های بنیادینِ دینی در برابر اندیشه‌ها و مدل‌های غربی و وارداتی در حوزة سبک زندگی

·        ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه واجب تمدن ساز

·        طرح‌ مسائل‌ بحران جمعیت و فرزندآوری

·        انتشار زندگی نامه و وصایای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی

·        ترویج و توسعه فرهنگ نماز

ارسال نظرات
آخرین اخبار