خبرهای داغ:

روستای نوفن، طرحی جدید برای انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی با عنوان روستای نوفن خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۶۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا عباسی در این رویداد که با حضور مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسئولین و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان جلفا برگزار شد افزود: یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی ایران، پائین بودن میانگین درآمد و نبود شغل کافی روستائیان است. 

وی با اشاره به اینکه کسب درآمد پایین، دلیل بسیاری از نابسامانی‌ها از جمله گسترش فقر، نابرابری، مهاجرت و است اضافه کرد: پائین بودن درآمد روستائیان دارای دلایل زیادی است که یکی از مهمترین آن‌ها بیکاری پنهان و آشکار موجود در بخش کشاورزی است که علت آن نیز نبود قابلیت اشتغال‌زایی در این بخش است در همین راستا برنامه‌های مختلفی برای اشتغال روستاییان دنبال می‌شود که یکی از طرح‌ها در این رابطه طرحی تحت عنوان روستای «نوفن» است.

عباسی بیان کرد: روستای نوفن (فناوری در روستا) ایجاد یک نگاه علمی به معیشت روستا‌ها بوده تا اقتصاد روستا از معیشتی بودن به سمت ایجاد ارزش افزوده و ثروت هدایت شود.

عباسی اظهار کرد: اجرای طرح روستای نوفن از ورود دانش و فناوری به اقتصاد روستا و تولیدات کشاورزی حمایت ویژه تسهیلاتی می‌کند و در نهایت نه تنها موجب افزایش بهره‌وری محصولات و امنیت غذایی کشور می‌شود، بلکه در مهاجرت معکوس به روستا‌ها نیز نقش مهمی دارد.

وی گفت: ورود فناوری‌های نو و انجام خلاقانه و دانش‌بنیان مشاغل روستایی می‌تواند ضمن تولید متراکم و با بهره‌وری بالاتر، ارزش‌افزوده بالاتری تولید کند. در موضوع روستای نوفن دو محور استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و همچنین استفاده از ایده‌ها و فناوری‌های نو برای ایجاد ثروت و تولید محصولاتی با ارزش افزود بالا مورد توجه قرار می‌گیرد.

در پایان این جلسه بهره برداران طرح های نوآور و مبتنی بر دانش بنیان برای افزایش عملکرد تولیدات خود را ارائه کردند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار