خبرهای داغ:
به همت انجمن هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسان بسیح هنرمندان سپاه عاشورا؛

فراخوان نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج منتشر شد

تبریز- دبیر جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیح از برگزاری نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج با عنوان «هنرنگار» خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۹۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
علی حسینی امینی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، گفت: دوسالانه هنرهای تجسمی هنرنگار نخستين رويداد سراسری است که به همت سازمان بسیج هنرمندان هر دوسال یک بار و برای عموم هنرمندان سراسر کشور در رشته های تجسمی و موضوع  های مختلف برگزار مي شود.
وی تشويق جامعه هنری کشور و ترغيب هنرمندان هنرهای تجسمی فعّال براي پرداختن به موضوع هاي مرتبط با فراخوان نهمین دوره،  استفاده از ظرفيت گسترده هنرهای تجسمی استان ها براي ثبت و انتقال نقش بسیج در موضوع جشنواره نهم را از مهم ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.
استاد امینی همچنین فراهم آوردن بستري مناسب براي ارائة توانمندي ها و کشف استعدادهاي هم جهت با اهداف جشنواره نهم، تقويت زمينه ارتباط و تبادل تجربه هاي هنري ميان عموم هنرمندان علاقه مند به موضوع جشنواره نهم افزایش جذب هنرمندان متعهد و انقلابی، کمک به کشف و پرورش استعدادهای برتر(با نگاه ویژه به مناطق محروم وکمتر برخوردار)، افزایش تعامل و همکاری با جامعه نخبگانی هنری، کمک به گسترش شبکه هنرمندان انقلابی با رویکرد هویت بخشی و توانمندسازی و شناسايي کارايي و کارآمدي هنرهای تجسمی در تبيين مفاهيم و تاثير آن بر مخاطب را از دیگر اهداف جشنواره دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج برشمرد. 
دبیر جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیح اعلام کرد: نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی در دو بخش «ویژه» و «آزاد» برگزار می‏شود و هنرمندان می‏توانند در هر دو بخش آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
امینی کنشگری بسیج در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی(با هدف ایجاد تعادل یا جلوگیری از تغییر در این زمینه‌ها) با میل بهبود در جامعه از محورهای موضوعی بخش ویژه نام برد.
در بخش آزاد عموم هنرمندان می‏توانند یک یا چند موضوع از موضوع های اولویت دار زیر را برای تولید اثر هنری انتخاب نمایند:
وی حقيقت وزیبایی در ساحت هنر، حماسه جهاد اقتصادي و حماسه زندگی، شبكه های اجتماعی(فرصت ها وتهدیدها)، پاسداران حريم حرم، افشاي جنايات تكفيري ها، (جنایت های گروهک های تکفیری بویژه داعش)، كربلا، ميقات عاشقان حقيقت، وحدت اسلامي (همبستگي و حسن همجواري)، بيداري اسلامي و مقاومت ملل، فرهنگ حجاب و عفاف، شادي و نشاط در حیات معنوی و اجتماعی، هویت بسیجی، امیدآفرینی، بازخواني ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي، (ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبار ستیزی و دین باوری فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت و مهرورزی )، مذمّت ويژگي هاي(خصائص) زشت بشري، جلوه هاي كار و تلاش، اسراف و مصرف زدگي، جهاد تبیین، زیست مجازی، مقاومت و جهاد اسلامی، فرهنگ و تمدّن اسلامی، بسیج و حکومت اسلامی ولایت فقیه و خانواده و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را نیز از محورهای موضوعی بخش آزاد خواند.
دبیر جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج همچنین یادآور شد: در بخش آزاد، موضوعات اولویت‌دار دارای امتیاز ویژه در انتخاب اثر خواهند بود. 
استاد امینی همچنین رشته های هنری جشنواره طراحی و نقاشی، گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، نگارگری، خوشنویسی(نستعلیق، شکسته نستعلیق  نسخ،  ثلث) اعلام کرد.
وی افزود: نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج «هنرنگار» در دو مرحله اجرا خواهد شد و تمامی آثار هنرمندان از طریق بسیج هنرمندان استان ها دریافت و داوری این آثار همراه با تقدیر از برگزیدگان به صورت استانی انجام خواهد شد. پس از آن، نتایج داوری (نفرات برگزیده اول تا سوم تمامی رشته ها) به سامانه دبیرخانه مرکزی دوسالانه ارسال و اعلام می‌شود.
امینی گاه شمار جشنواره پذیرش آثار را برای ثیت نام و دریافت آثار از 15 شهریور و آخرين مهلت ثبت نام و دريافت آثاراستانی را 5 آبان اعلام و اظهار کرد: انتخاب و داوري آثار استانی نیز از 10 آبان خواهد بود که 15 آبان آثار منتخب به دبیرخانه مرکزی ارسال می شود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار