رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

خدمت رسانی بیش از ۵۰ موکب سازمان اوقاف در مسیر اربعین حسینی 

خدمت رسانی بیش از ۵۰ موکب سازمان اوقاف در مسیر اربعین حسینی 
حجت الاسلام خاموشی از خدمت رسانی بیش از ۵۰ موکب در پیاده روی اربعین حسینی در داخل عراق خبر داد که به طور مستقیم به مواکب دیگر نیز خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۶۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

قزوین- حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه بازدید از موکب سیدالشهدا(س) اوقاف استان قزوین که در شهر نجف مستقر است، در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان‌ها در داخل مرز و بیرون مرزها و در مبادی ورودی همچون میرجاوه و در مبادی خروجی شلمچه، مهران و خسروی و شمالی‌ترین نقاط کشور فعالیت دوچندان دارد.

 

وی افزود: در موکب شهرستان البرز چند سالی است که تجربه جدیدی مبنی بر اسکان موقت افراد از جمله افراد سالخورده، ناتوان، معلول و غیره صورت می‌گیرد که کار ارزشمندی است‌.

خدمت رسانی بیش از ۵۰ موکب سازمان اوقاف در مسیر اربعین حسینی 

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، برای اجرای نیات واقفین در نذورات مردم جهت زوار اربعین وظیفه شرعی و قانونی دارد و موظف است که هر سال خدمات بهتری به زوار فهیم و خوب ایران اسلامی و سایر نقاط ارائه دهد.

 

خدمت رسانی ۵۰ موکب سازمان اوقاف در مسیر اربعین حسینی 

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: این سازمان در سال‌های اخیر خدماتی ویژه‌ای را چه در داخل مرز و چه بیرون از مرزها ارائه می‌دهد و قریب به بیش از ۵۰ موکب در داخل عراق دارد که به طور مستقیم این موقوفات و بقاع آنها را حمایت می‌کنند و در مسیر خط نجف و کربلا بسیاری از مواکب دیگر به صورت غیرمستقیم در ارتباط با بقاع متبرکه خدمات خود را ارائه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: کارمندان خدوم سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین با ایثار وقت، جان و مال خود در این مسیر انجام وظیفه نموده و با سیدالشهدا(ع) معامله می‌کنند و این سرمایه عظیمی برای سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

نقش پررنگ کمک های مردمی در رونق مواکب اربعین 

خدمت رسانی بیش از ۵۰ موکب سازمان اوقاف در مسیر اربعین حسینی 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه در سرویس دهی و خدماتی که ارائه می‌شود سعی شده که بیشتر از فناوری و ماشینی کردن امور استفاده شود که برای بهداشت و تامین غذای سالم بسیار خوب و مفید است، گفت: در حوزه فنی و دانش محور سعی مان بر این است که اقداماتی صورت گیرد که مردم نیاز بیشتری دارند؛ مثلاً در این گرما تولید یخ بسیار اهمیت دارد در حالی که امروز به واسطه نسبت واقفین، مسئله تهیه یخ در نجف حل شده و امیدواریم که در سال بعد نیز این اتفاق در کربلا هم بیفتد و دیگر مردم دچار گرمازدگی نشوند.

 

وی بیان کرد: در بحث مردمی شدن مواکب، بیشتر کمک‌ها را مردم به موکب ها نموده و در این امر همکاری می‌کنند و در بسیاری از نقاط، هیئت‌ها با عراقی‌ها ارتباط برقرار نموده و مشارکتی در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند که این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان گفت: جریان اربعین مثل حج واجب که تاثیر بسیار زیادی در دین مداری و حرکت فرد به سمت تدین اسلامی دارد، در فرهنگ دینی ایران و سایر بلاد جهان نفوذ داشته است و به سمت ولایتمداری سوق داده می‌شود و انشاالله این مسیر مستحکم‌تر شود و این گوهر و دُر گرانبهای "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة" را به عنوان مسیر اصلی این کار قرار داده و همه در کشتی نجات ولایت امام حسین(ع) وارد شویم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه " با توجه به بیداری بزرگ اسلامی و شعار مسیر اربعین امسال به نام مسیر غزه، آیا وقفی بوده که مرتبط با جریان غزه و حمایت از بیداری یا محور مقاومت باشد و خود وقف برای احیای فرهنگ اربعین تا غزه چه اقداماتی را انجام داده است؟" گفت: باید بحث مقاومت را در موقوفات بیشتر ترویج کنیم؛ زمانی که حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید بعد از شهادت ایشان وقف‌های زیادی به نام این شهید بزرگوار از جمله وقف قرآنی، بیمارستانی، مدرسه، موکب‌ها و غیره صورت گرفت و ما موقافات عامی را در بحث تبرکات، نشر معارف، حمایت از افراد زمین گیر، ایتام، دارو و درمان و پشتیبانی از ساخت و ساز افراد فاقد مسکن داریم؛ بنابراین انطباق نیات را به خاطر نیات عامی که واقف محترم داشته می‌توانیم به این سمت سوق بدهیم.

 

جریان غزه موجب انسجام جبهه حق در برابر نظام باطل است

 

حجت الاسلام خاموشی افزود: برای کمک به غزه نیات ویژه‌ای را می‌توانیم جستجو و ارائه دهیم و مردم ما نیز تبرکات و نذورات زیادی را در این بخش انجام می‌دهند. 

 

وی در پایان با اشاره به شهادت ابوهنیه ابراز کرد: بعد از شهادت ایشان جمعیت زیادی برای تشییع آمدند و شعار" هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن" سر دادند و بیشترین وجهی که جریان غزه دارد انسجام جبهه حق در برابر نظام باطل است و امیدوارم این مسیر را پرقوت ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار