آغاز مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون فرهنگی هنری سپاه عاشورا از آغاز مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۳۸
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

 رسول شیخ بیگی در کفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: مرحله استانی این جشنواره با حضور بیش از 120 گروه و اجرای 420 اثر کار خود را آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای استعداد یابی، هدایت و جذب در حوزه سرود برگزار شد، اظهار داشت: در مرحله پایش اولیه آثار ارسالی که در تیر ماه امسال انجام شد، 14 گروه به مرحله استانی راه یافته و از این میان 4 گروه شامل 2گروه دختران، 2 گروه پسران انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

 

شیخ بیگی با اشاره به سطح بالای گروه‌های سرود آذربایجان شرقی، گفت: از داوران برجسته کشوری در مراحل بازبینی و انتخاب و داوری نهایی این جشنواره استفاده شد و آن ها نیز به این موضوع اذعان داشتند که سطح کیفی گروه‌های سرود در این استان بسیار بالا است.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه عاشورا با اشاره به اینکه پایه و اساس این گروه‌های سرود مساجد هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی جوان و نوجوان در مساجد ضمن انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، در قالب گروه‌های سرود فعالیت می‌کنند و توسط اساتید مجرب راهنمایی و آموزش می‌بینند.

 

شیخ بیگی با تأکید بر اینکه استعداد یابی در حوزه‌های هنری به ویژه سرود از مساجد آغاز می‌شود، گفت: سرود به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌تواند در راستای تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در پایان از توسعه فعالیت‌های سرود و تئاتر در مساجد گفت: با ایجاد قالب‌های هنری متنوع در مساجد، زمینه را برای توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی فراهم خواهیم کرد.

 

 شیخ بیگی اعلام کرد: با جمع بندی نظرات و امتیازات داوران گروه سرودتسنیم به سرپرستی خانم محمودی مقام اول، گروه سرود فرزندان حاج قاسم به سرپرستی خانم پارسایی مقام دوم، گروه سرود شهید بهزادی به سرپرستی آقای محمدی مقام سوم را کسب و گروه سرود فرزندان وطن حائز تقدیر از طرف داوران  انتخاب و هر چهار گروه به مرحله کشوری جشنواره معرفی شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار