یادداشت/ روانبخش صادقی

دهه پر فروغ فجر ، یاد آور طلوع استقلال و آزادی ملت سرافراز ایران

دهه پر فروغ فجر ، یاد آور طلوع استقلال و آزادی ملت سرافراز ایران ، پس از سالها اسارت استبداد و استعمار دشمنان این ملت بود .
کد خبر: ۹۴۱۲۸۸۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، روانبخش صادقی اولین خبرنگار استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس در یادداشتی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر نوشته است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

والفجر و لیال عشر ،،،

دهه پر فروغ فجر ، یاد آور طلوع استقلال و آزادی ملت سرافراز ایران ، پس از سالها اسارت استبداد و استعمار دشمنان این ملت بود ''
دنیای زر و زور و تزویر ، بخاطر چپاول ایران و غارت سرمایه های آن ، سالهای متمادی بر این کشور پهناور حکومت و از پیشرفت و ترقی آن به رغم وجود سرمایه های ارزشمند انسانی ممانعت کردند ''.
انقلاب شکوهمند اسلامی که با مجاهدت های خستگی ناپذیر ، به رهبری امام راحل عظیم الشان و پشتیبانی پیروان او ، در مقابل قدرتهای پوشالی به ثمر نشست و تثبیت شد ، دستاوردهای عظیمی برای ملت سترگ ایران به ارمغان آورد ''.
البته استعمارگران که منافع خود را در ایران از دست داده بودند ، از نخستین روزهای پیروزی انقلاب با همه ساز و کارهای خود ، در مقابل آن قد علم کردند تا مانع ثمر دهی این درخت نوپا شوند ، اما در تمامی توطئه های خود ناکام شده و زمین گیر شدند ، جنگ را بر ملت تحمیل کردند، به دفاع مقدس 8 ساله ملت بزرگ ایران منتهی و فاتح میدان شدند ، با حربه های مختلف از جمله تحریم ها ، ترورها و کودتاها مقابله کردند ناکام شدند ، و فرصتها را برای پیشرفت و تعالی کشور گرفتند اما با همه این وجود، و درکنار دفاعی که همچنان در مقابل دشمنی استکبار ادامه دارد ، با شکوفایی فکرها و استعدا ها و مدیریت جهادی ، قریب به اتفاق نیازهای کشور را تامین و پس از 42 سال در تمامی این دوران ، مستقیم و غیر مستقیم به ناکامی های خود در مقابل عزم و اراده ملت بزرگ ایران عملا اعتراف کردند ''.
رشد و شکوفائی علمی، فرهنگی، اقتصادی و بخصوص توان دفاعی باور نکردنی ایران در مقابل مدرن ترین سلاح های دنیا همه و همه ، نشان از روح معنویت و عزتی است که دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی و رهبری خردمندانه امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب است ، که قدرتهای بزرگ منطقه نیز به این شکوه رهبری و توسعه فناوری های مقتدرانه کشور عزیزمان بارها اذعان کرده اند ''.
اگر نبود روحیه انقلابی و جهادی ، و روح استقلال و خود باوری توام با ایمان و مجاهدت های عالمان و فرهیختگان ، شاید با همه این دشمنی ها به این مرحله از پیشرفت های همه جانبه دست پیدا نمی کردیم ''.
در میان این رشد و بالندگی طلوع فکرهای نو و تازه جوانان خلاق و مستعد ، بر شکوه این بالندگی افزود و رقابتهای شکوهمند آنان در دنیا موجب شگفتی شد ''.
رژیم پهلوی دست نشانده بود ، مهره صهیونیست و استکبار و استعمار بود و نمیتوانست در مقابل آنان قد علم کند آنان چپاول می کردند تا پهلوی ها حکومت کنند ، و این ریاست که در لباس سر سپردگی پنهان شده بود برای ایران گران تمام شد و بخش اعظمی از سرمایه های ما را غارت کردند ، زمینه رشد و بالندگی همه فکرها مسدود و محدود بود ، اگر استعدادی بارور میشد در نطفه خفه می شد و تمامی نیازهای ما را دیگران تامین می کردند ''.
چرایی استقلال ملت شریف ایران ، با کشورهای وابسته در تبلور ایمان و اراده آنان بود ، این روح عزت خواهی و استقلال خواهی ملت فهیم و بصیر ایران متفاوت از دنیاست ، و در واقع جهان را متاثر از خود کرده است، باور این رشد قریب الوقوع همه جانبه از صنعت و تکنولوژی گرفته، تا تقویت بنیه دفاعی و تاثیرات شگرف فرهنگی، دور از انتظارشان بود و دشمن در واقع زمین گیر شده است ''.
انقلاب اسلامی با رهبری و البته پشتوانه عظیم مردمی به ثمر نشست ، و دشمن همواره خود را در مقابل این اقیانوس سهمگین ناتوان دیده است ، در همه این دوران بزرگترین شگردهای فرهنگی که امروزه وارد مرحله جدیدی شده نتو انسته است ، جلو این عظمت حضور را بگیرد ، امروزه دها و صدها شبکه رسانه ای و سایت های خبری و برنامه سازی عظمت و شکوه یوم الله 22 بهمن های ، غرور آفرین ملت فجر آفرین را نشانه گرفته اند ، که همین حضور مقتدرانه ضمن حفظ عزت انقلابی مردم ایران ، قلب دشمنان را نیز نشانه می گیرند ، دشمن از این حضورها می ترسد ، و قطعا غرور ملی و دینی این ملت امسال نیز با شکوه تر از همیشه خواهد بود ''.
اما ! مسئولان ما که در تعریف زیبای امام عزیزمان خدمتگزاران این ملتند ، باید به این غرورآفرینی ارج گذاشته و به کمترین مطالبات آنان که تامین رفاه نسبی است جامه عمل بپوشند ، این مردم به تعبیر امام و رهبری ولی نعمت اند ، پشتوانه عظیم اند ، باید این پشتوانه را حفظ کرد ، مردم بصیرند ، مسئولان قدرشناس باشند ، مسئولان امانتدارند مردم به این امانتداری ایمان داشته باشند ، مدیران به انتظارات مردم احترام بگذارند و مردم هم قطعا قدرشناسند ''.
در راس مدیریت کشور ، رهبری فرزانه انقلاب نقطه عطف این عزت دینی و ملی است ، و امروز دنیا به ظرفیت عظیم مدیریتی و رهبری و دوراندیشی ایشان اذعان دارند ، و اگر نبود وجود چنین شخصیت دور اندیش و بزرگی، شاید این توفیقات عظیم با این سرعت محقق نمیشد ، برای سلامت و طول عمر با عزت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامه توفیقاته و سربلندی دولت کریمه و ملت سرافراز ایران دعا میکنیم ، و انشاااله این پرچم پر افتخار را بدست صاحب اصلیش حضرت قیم الزمان( ع ) می سپاریم ''.

پایدار و سربلند باشید عزتتان زیاد و سایه رهبری فرزانه مستدام ،،،

یا علی مدد ، یا حسین  (ع )

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار