خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

مساجد کانون اجتماع مسلمین هستند/مشاغلی که به اماکن مذهبی کمک کنند از مالیات معاف می شوند

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد گفت: مورخین یکی از ارکان پویایی نهضت اسلامی و تمدن اسلامی را بر پایه مساجد می دانندکه مسجد یکی از قدرتهای نرم اسلام بوده است.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

مساجد کانون اجتماع مسلمین هستند/مشاغلی که به اماکن مذهبی کمک کنند از مالیات معاف می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف استان گلستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت روز جهانی مساجد گفت: صهیونیستها طی تعرضی که به مسجدالاقصی داشتند، قبله اول مسلمین را به آتش کشیدند. و این انگیزه ای شد تا این رو به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شود تا هم در جهت تقویت مساجد و هم به جهت مقابله با تفکر صهیونیسم بین الملل گامی برداشته شود.

وی افزود: مسجد به جهت اینکه کانون اجتماع مسلمین، کانون مبارزه و عدالت خواهی، مردم محوری و خداباوری است جایگاه ویژه ای دارد و مساجد صرفا برای عبادت نیستند و کارکردهای مختلفی از قبیل کانون شکل گیری هسته های مردمی و مقاومت ، کارکرد نظامی، تعلیم و تربیت و ...دارد و حتی پیامبر اکرم(ص) ازدواج و خطبه های عقد را در مساجد برگزار می کردند.

سلیمانی فرد با اشاره به اینکه پیروزی نهضت اسلامی از مساجد شکل گرفت، عنوان کرد: مورخین یکی از ارکان پویایی نهضت اسلامی و تمدن اسلامی را بر پایه مساجد می دانندکه مسجد یکی از قدرتهای نرم اسلام بوده است.

مدیرکل اوقاف گلستان اظهار داشت: ما هر موقع به مولفه اصلی کارکردهای مساجد و اماکن مقدسه توجه کردیم موفق بودیم، مساجد در زمان جنگ محل اعزام رزمندگان بوده اند. در دوره هایی که مسئولین و کنشگران به مساجد توجه نکردند آسیب های زیادی متوجه ما شده است به همین منظور سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این است که مساجد مردمی باشند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب که به جوانان و تربیت نسل نو اشاره شده است، توجه به مساجد و امامزادگان و اماکن مقدسه از ضرورتهاست و به همین دلیل نیازمند بازتعریف نقش مساجد در این امور می باشد.

سلیمانی فرد گفت: ما در استان گلستان بیش از 2800 مسجد، بیش از 3700 مکان مذهبی داریم و در بخش اعتبارات نیز رشد هشت برابری نسبت به سالهای قبل داشتیم و این مبلغ بالغ بر 24 میلیارد تومان است که بیش از 60درصد آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به حمایتهای اوقاف از صاحبان مشاغل مختلف افزود: طبق قانون صاحبان حِرَف و مشاغل مختلف مستقر در استان و خارج از استان در صورتی که کمکهایی به اماکن مقدس داشته باشند با معرفی اوقاف از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند. ضمن اینکه در طرح شمیم خدمت که برپایه و بنیاد مساجد شکل گرفته است، کسانی که ار توانایی مالی بالایی برخوردار نیستند و کسب وکارهایی که متناسب با شان اماکن مذهبی باشد مکانی را بصورت رایگان در اختیار آنها می گذاریم که تعرفه آب و برق  و گاز آن رایگان می باشد.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: 1400 خادم در مساجد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 7% آن را خودشان و بقیه را دولت پرداخت می کند و بعنوان اولین استان بیمه تکمیلی را در بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی برای این عزیزان راه اندازی کردیم.

مدیرکل اوقاف گلستان عنوان کرد: در استان گلستان 6000 نفر حکم امنایی در اماکن مقدسه را دارند که این احکام با تائید کمسیون تایید صلاحیت شهرستانها به معاونت فرهنگی اوقاف دلالت داده می شود و پس از استعلام های حراستی و امنیتی توسط مدیرکل اوقاف صادر میگردد.امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، یک مهندس عمران یا فردی آشنا به مسائل عمرانی، یک نفر حسابدار یا آشنا به امور مالی و یک نفر بعنوان دبیر و هماهنگ کننده ترکیب هیئت امناء مساجد هستند.

وی در پایان ضمن تشکر از هیئت امناء مساجد، خدام عزیز، مراکز نیکوکاری، مدیران و اعضای کانونهای مساجد، اظهار داشت: خلاءی در استان گلستان وجود دارد که عدم هماهنگی و هم افزایی دستگاههای فرهنگی در امور مساجد است و در بخش سخت افزاری که به اوقاف بر می گردد از شهرداریها، نظام مهندسی و دستگاههایی که می توانند کمک بکنند در خواست داریم ما را در ساخت مساجد بر اساس معماری استرآباد کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار