تحکیم نهاد خانواده مهم‌ترین مبحث در برهه کنونی است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: تحکیم نهاد خانواده مهم‌ترین مبحث در برهه کنونی است.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۲۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

تحکیم نهاد خانواده مهم‌ترین مبحث در برهه کنونی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در همایش سبک زندگی اسلامی که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: طبق آمارهایی که ارائه می‌شود، ۱۲ میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که در شهرهای بزرگ از سن ۳۵، ۴۰ و ... نیز عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکیل خانواده جوانان تاکید زیادی دارند، گفت: در سال‌های گذشته بانوان صاحب تجربه نسبت به معرفی جوانان برای ازدواج اقدام می‌کردند، ولی امروزه این فرهنگ کمرنگ شده یا کلا از بین رفته است.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: کاهش آمار ازدواج فقط به فقر، نداری، بیکاری و مشکلات اقتصادی منتهی نمی‌شود، بلکه در این موضوع عوامل دیگری هم موثر هستند.

وی با بیان اینکه صرف ازدواج و بالا بردن آمار این شاخص کافی نیست بلکه برای تحکیم نهاد خانواده نیز باید تلاش شود، گفت: آمار طلاقی که هم‌اکنون وجود دارد، به معنای واقعی کلمه نگران‌کننده است، آمار طلاق در برخی شهرها ۳۰ درصد گزارش شده است.

این کارشناس علوم دینی ضمن ابراز تاسف از اینکه شلوغ‌ترین دادگاه‌ها در حال حاضر دادگاه خانواده است، اضافه کرد: بنابراین باید برای عبور از وضعیت فعلی برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی پیر شدن جمعیت و کاهش فرزندآوری را یکی دیگر از مشکلات فعلی و گریبانگیر کشورمان دانست و گفت: یکی از طرح‌هایی که به محض مطرح شدن، با استقبال مواجهه شد همین کاهش فرزند بود که متاسفانه در مقطعی اجرا شد و اثرات خود را نیز گذاشت.
حجت‌الاسلام رفیعی یک موضوع حائزاهمیت دیگر را مبحث تربیت فرزند عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها گهگاه در این زمینه دچار مشکل می‌شوند.

وی تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند را موضوع‌های حائز اهمیت در برهه کنونی عنوان کرد.

این کارشناس علوم دینی گفت: تنها حلالی که مبغوض خداوند متعال است طلاق می‌باشد، پس باید تا جایی که می‌توانیم از آن پرهیز کنیم.

وی اظهار محبت زن و شوهر به یکدیگر را ضروری دانست و گفت: زوجین باید با عمل و کلام به همسر خود محبت کنند و دیدگاه منفی مبنی بر پرتوقع شدن طرف مقابل را کنار بگذارند، همچنین در روابط و معاشرت خوش‌خلق باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: مردها وسعت مالی، اخلاق نیکو، غیرت و اصل همکاری و مشارکت و اصل کسب رضایت را در مواجهه با همسر و اعضای خانواده خود مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار