به همت معاونت امور خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین صورت گرفت؛

  برگزاری کارگاه سواد رسانه ویژه همسران پاسدار

 

برگزاری کارگاه سواد رسانه ویژه همسران پاسدار
کارگاه سواد رسانه با موضوع آسیب های رسانه، فضای مجازی و گوشی همراه ویژه همسران پاسدار به همت امور فرهنگی خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۱۵۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

قزوین_ به گزارش بسیج، کارگاه سواد رسانه با موضوع آسیبهای رسانه، فضای مجازی و گوشی همراه ویژه همسران پاسدار به همت امور فرهنگی خانواده برگزار شد.

رسانه؛‌ راهی برای ارتباط بیشتر

حدیث پیله چی مدرس سواد رسانه در این کارگاه که در نرجسیه مسجد امام حسن عسگری برگزار شد بیان کرد: رسانه یعنی هر ابزار یا کانالی که بتوان از طریق آن ارتباطی را برقرار کرد و پیامی را در معرض دید ما قرا دهد و این ارتباط می‌تواند انتقال یک پیام، ارسال اطلاعات و حتی راهی برای سرگرم کردن افراد باشد.

وی گفت: با توجه به این تعریف روزنامه‌ها، انتشارات‌ها، رسانه‌های خبری، رادیو، تلویزیون و حتی رسانه‌های دیجیتال و تبلیغات نیز نوعی رسانه به حساب می‌آیند.

پیله چی افزود: رسانه؛ هدفمند، آگاهی‌دهنده و گاهی خطرناک است و ما باید دانش استفاده از رسانه ها جمعی و فضای مجازی بلد باشیم تا از خطراتش در امان باشیم و از مزایای آن استفاده کنیم.

 وی بیان کرد: در هر دوره سنی فرزندان بر اساس نیاز واقعی کودک، نه نیاز های کاذب، گوشی همراه تهیه شود و والدین واقع بین با نظارت های دقیق می توانند ازآسیب های گوشی و فضای مجازی فرزندان خود را مصون دارند. افراد باید رژیم مصرف رسانه را بلد باشند تا اطلاعات مسموم را وارد ذهن خود نکنند و بیشتر افراد در مورد رژیم مصرف رسانه اطلاعاتی ندارند. 

وقتی افراد به تسلطی برسند که چرا، کجا، چگونه و برای چه از رسانه استفاده کنند می توانند رژیم درست و دقیق برای خود بچینند و اگر رژیم مصرف نداشته باشند در وهله اول از زندگی خود جا می مانند و اگر مادر خانواده آسیب ببیند کل خانواده آسیب می بینند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار