خبرهای داغ:
زارعی:

فرهنگ حرف اول را در حوزه‌های مختلف می‌زند/ شهیده دباغ باعث سرافرازی همدان است

همدان- مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به  اهمیت حوزه‌های فرهنگ برای دولت مردمی و شهید جمهور گفت: فرهنگ حرف اول را در حوزه‌های ساختاری، اجتماعی، سیاسی، رفتاری و اقتصادی می‌زند.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۰۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
فرهنگ حرف اول را در حوزه‌های مختلف می‌زند/ شهیده دباغ باعث سرافرازی همدان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عاطفه زارعی در آیین تجلیل از منتخبین دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان همدان که با محوریت بانو مرضیه حدیدچی در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شود ملت‌ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی راه برای پیشرفت بانوان در عرصه‌های مختلف باز بوده و همان‌طور که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مشاهده می‌کنیم زنان به عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امروز زن ایرانی نمونه بارز یک مادر، همسر و فعال اجتماعی است، او با پشتیبانی حاکمیت و خانواده علاوه بر مدیریت خانه در جامعه حضور پر رنگ دارد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بار‌ها شاهد مدیریت زنان در سطح کلان و خرد بوده‌ایم، تصریح کرد: یکی از آنها شهیده خواهر دباغ، بانوی بزرگ و نامدار ملی ایران است که باعث سرافرازی پایتخت تاریخ و تمدن همدان است.

وی مطرح کرد: در دولت مردمی شهید جمهور، حمایت از مدیریت بانوان بیشتر از قبل خود را نشان داده است که حمایت از جامعه زنان است تا بدانند با فعالیت و تلاش می‌توانند در عرصه مود علاقه و تخصصی خود تا سطوح بالا پیشرفت کنند.

زارعی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با اهمیت دادن به بانوان و حفظ کرامت آنها افق روشنی پیش روی زنان جامعه گشود و آنها را برای پذیرفتن امور بزرگ آماده کرد، گفت: یکی از اقدامات بزرگ شناسایی بانوان توانمند و تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و حکمرانی بود که نمونه آن برگزاری دومین کنگره بانوان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در سفر خود به استان همدان نشان داد که فرهنگ دغدغه اصلی او و توسعه متوازن کلیدواژه سیاست‌ها و برنامه ریزی دولتمردانش است، بیان کرد: در هیچ دوره‌ای شاهد این میزان توجه به بخش کتابخانه‌های عمومی و ملی نبوده‌ایم و با سفر شهید رئیسی کتابخانه‌های عمومی نیمه کاره استان سامان یافت و ساختمان کتابخانه ملی و مرکز اسناد غرب کشور امروز آماده بهره‌برداری است که به زودی این مهم محقق خواهد شد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیان اینکه در سفر استانی شهید جمهور به همدان در ۶ مرداد ۱۴۰۱ بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص داده شد، ادامه داد: با بیش از ۷۰ درصد تخصیص اتفاقات خوبی در توسعه کتابخانه‌ها در سطح استان همدان صورت گرفت.

وی به ساخت سازمان اسناد و کتابخانه ملی مدیریت غرب کشور با ۱۸۰۰ متر زیربنا اشاره کرد و افزود: سالن آمفی تئاتر ۳۳۰ نفر کتابخانه مرکزی که پروژه‌ای ناتمام بود، بعد از ۱۵ سال ساخته شد.

زارعی با بیان اینکه کتابخانه استاندارد شهرستان درگزین و اسدآباد با زیربنای بیش از ۱۵۰۰ متر ساخته شد، ادامه داد: تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهدای گمنام شهرستان رزن بعد از ۱۵ سال و سالن آمفی تئاتر کتابخانه آیت الله بهاری شهرستان بهار، احداث کتابخانه‌های عمومی روستایی عبدالرحیم شهرستان همدان و کتابخانه روستای نگارخاتون در شهرستان فامنین و بهسازی کتابخانه‌ها عمومی شهید مدنی تویسرکان که قدمت آن به سال ۱۳۴۲ برمی‌گردد از دیگر اقدامات بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در مراسم پاسداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار در تالار وحدت در جمع کتابداران سراسر کشور حاضر و درخواست‌های جامعه کتابداران و کتابخانه‌ها را در دستور کار قرار داد، عنوان کرد: بر اساس دستور رییس جمهور شهید در هفتم آذرماه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های ذیربط ازجمله سازمان برنامه و بودجه ملزم شد اعتبارات لازم را برای تکمیل کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها تخصیص دهد تا مشکل معیشت کتابداران در چارچوب ضوابط بودجه اعتباری لازم را اختصاص دهد و بخش دیگری از دستور شهید راه خدمت به کتابخانه‌های مرکزی در استان‌ها اختصاص داشت.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیان اینکه آخرین دستور مهم و زیرساختی رئیس جمهور در حوزه کتابخوانی تدوین سند ملی خواندن بود که امیدواریم این سند اجرایی شود، ابراز کرد: این اقدامات نشان از اهمیت حوزه‌های فرهنگ برای دولت مردمی و شهید جمهور ما بود چرا که فرهنگ حرف اول را در حوزه‌های ساختاری، اجتماعی، سیاسی، رفتاری و اقتصادی می‌زند و این زیرساخت‌ها افراد را برای آینده توانمند بار می‌آورد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو از بانوان تاثیرگذار در حوزه‌ها مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... خواست با حضور حداکثری خود رئیس جمهوری را انتخاب کنند که مسیر شهید جمهور را ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار