خبرهای داغ:
امام‌جمعه بندر ترکمن:

امربه‌معروف در نهضت حسینی متبلور شد

حجت‌الاسلام محمد شیخی گفت: در نهضت امام حسین (ع) واژه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر متبلور و متجلی است، در کلام آن حضرت و خطبه‌ها آن حضرت یکی از اهداف اصلی قیام خود را این مهم معرفی کردند.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۶۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

امربه‌معروف در نهضت حسینی متبلور شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛حجت‌الاسلام محمد شیخی امام‌جمعه بندر ترکمن در جمع خبرنگاران گفت: انگیزه‌های امام حسین (ع) در قیام بی‌نظیر کربلا آشنایی با آن و متأثرشدن و اثرپذیری از این قیام حداقل وظیفه امت اسلام به‌ویژه پیروان آن حضرت است.

امام‌جمعه بندر ترکمن ادامه داد: در نهضت امام حسین (ع) واژه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر متبلور و متجلی است، در کلام آن حضرت و خطبه‌ها آن حضرت یکی از اهداف اصلی قیام خود را این مهم معرفی کردند.

شیخی بیان کرد: امام حسین (ع) فرمودند که برای احیاء دین جدش پیامبر مکرم اسلام قیام کرده است، امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت‌ها این است که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در فرهنگ اسلامی و فرهنگ پیروان اهل‌بیت (ع) یک اصل مهم است که در سایر مکاتب و ادیان این معنا و مفهوم جایگاهی ندارد.

وی افزود: در مکاتب دیگر وقتی نگاه می‌کنید و رفتار آن‌ها را بررسی می‌کنید امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آن طور که در بین پیروان اسلام وجود دارد یا نیست یا بسیار محدود است، اینکه امت موظف باشند بر اساس کلام اهل‌بیت (ع) و دین به این واجب عمل کنند.

امام‌جمعه بندر ترکمن خاطرنشان کرد: خداوند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از بدو خلقت انسان واجب کرد؛ ولی به دلیل تحریف دین در سایر ادیان شاهد این مهم نیستیم؛ ولی در اسلام به آن تأکید کرده که باید در بین شما امتی باشند که مردم را به خیر دعوت کنند.

شیخی ابراز داشت: دعوت دیگران به خیر اثر تربیتی بزرگی در اصلاح یک جامعه دارد و باید دیگران نیز به کار خیر دعوت کنیم و انسان مسلمان نسبت به سرنوشت دیگران ایمان دیگران و سعادت دیگران نیز مسئولیت دارد.

وی متذکر شد: باید عده‌ای از بین شما با دیدن منکرات نهی‌ازمنکر کنند و امربه‌معروف کنند و این واجب است؛ اما در تبلیغات دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی یکی از جاهایی که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را تضعیف کنند و انتقاد بگیرند همین مسئله است.

امام‌جمعه بندر ترکمن متذکر شد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بین آن‌ها خوشایند نیست و از طریق رسانه‌های خارجی و برخی نیز در داخل خوش نداند و گاهی حساسیتی نسبت به این واجب دارند و دوست ندارند اینها را کسی به دعوت واجبی کند و از کارهای بد جامعه آن‌ها را نهی کند و این در حالی است که آیات قرآن است.

شیخی ابراز داشت: امربه‌معروف جایگاه بسیار مهمی در بین دستورات خداوند دارد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از آن فرایض و واجباتی است که دیگر واجبات به‌وسیله آن در جامعه احیاء می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار