خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

رژیم غاصب اسرائیل باید مجازات شود/ ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام خضری در خطبه های نماز جمعه گفت: در مقابل کسانی که دست به اقدام تروریستی زده و اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند نباید سستی کرد چرا که رژیم صهیونیستی باید مجازات شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۸۹
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام سید مهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌ شود، اظهار کرد: امام جواد علیه السلام فرمودند اهل تقوا بین مردم محبوب هستند، هرچند که همه مردم برخلاف میل خود قاعدتا اهل تقوا را دوست ندارند اما خدای متعال محبت اهل تقوا را در دلها جاری می سازد.

 

وی با اشاره به شهادت جانسوز اسماعیل هنیه گفت: چند روزی که گذشت و روزهایی که سپری شد حادثه تلخ شهادت فرمانده بزرگ و مجاهد جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه اتفاق افتاد. ما در حوادث و ابتلائات و اتفاقات همیشه دسته بندی انسانها را می بینیم، بعضی طبق آیات قرآن کریم ناامید و سست شده و صحنه را رها می کنند و به عبارت ساده تر، برخی از افراد ظرفیت میدان جهاد را ندارند یعنی همیشه دوست دارند که پیروز باشند لذا اگر اتفاقی حادث شود سست و ناامید می شوند.

 

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: درحالیکه یکی از مختصات میدان مبارزه این است که ممکن است گاهی پیروز شده و به دشمن ضربه وارد کنید اما گاهی هم متحمل ضربه و شکست شوید.

 

وی عنوان کرد: سیل گلایه ها، ناامید شدن ها و سست شدن ها برای این است که ما شناخت کافی از میدان مبارزه و جهاد نداریم البته برای نسل اول و دوم انقلاب این موضوع خیلی ملموس بود چون از پیش از پیروزی انقلاب شاهد اتفاقات و ترور شخصیت های بزرگ بودند اما برای نسل های جدید این مسائل کمی نامانوس است.

 

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: چندی پیش خبر ناپدید شدن هلیکوپتر آیت الله رئیسی منتشر شد و صبح فردای آن روز اعلام شد که ایشان به شهادت رسیدند و پس از گذشت ۴۰ الی ۵۰ روز اسماعیل هنیه به شهادت می‌ رسند.

 

وی اضافه کرد: ما باید یک مقدار صحنه مبارزه را ترسیم کنیم اینکه اصلا چه صحنه ای است. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند گاهی ما شکست می خوردیم و گاهی هم پیروز می شدیم، مهم این بود که خدا صداقت ما را دید و یاری و نصرت خود را بر ما نازل کرد.

 

جبهه حق همیشه پیروز است

امام جمعه موقت شهر قزوین بیان کرد: صداقت یعنی اینکه شما چه در مواقع پیروزی و چه در مواقع شکست تکلیف و وظایف و سنگر خود را رها نکرده و محکم به تکالیف خود عمل کنید. البته با نگاه توحیدی باید گفت که جبهه حق هیچ گاه شکست نمی خورد و شهادت برای جبهه حق به معنای پیروزی است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: وقتی مسلمانان در جنگ احد شکست خوردند و حضرت حمزه به شهادت رسید و دندان مبارک پیامبر اسلام شکسته شد آیه “و لا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون” نازل شد بدین معنا که شما حق ندارید سست و محزون شوید.

 

حجت الاسلام خضری با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره نساء گفت: در این آیه آمده است که شما درد کشیده و اذیت و مجروح شدید و افرادی از شما به شهادت رسیدند سپاه دشمن هم کشته دادند و ضربه خوردند و دچار درد شدند اینطور نیست که فقط شما ضربه خورده باشید. اما شما به یک چیزی امید دارید که آنان ندارند، اینکه شما خدا و یک نقطه امیدبخش مهم را دارید که همان نصرت خداست.

 

وی ادامه داد: در شان نزول این آیه آمده است که ابوسفیان پس از پیروزی احد در بلندی رو به خاتم الانبیا(ص) ایستاد و گفت این انتقام جنگ بدر بود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: همه آیات قرآن کریم برای ما درس زندگی است. در دوران اقامه حکومت، قرآن خیلی برای ما عملیاتی شده است. در دوران طاغوت خیلی از آیات قرآن فعلیت ندارد اما در دوران حکومت حق فعلیت پیدا می کند.

 

وی تاکید کرد: در جنگ شاهد اتفاقات تلخ در هر دو طرف میدان نبرد هستیم افرادیکه ظرفیت دیدن این صحنه را ندارند سریع به خودی ها حمله می کنند و می گویند چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و مدام از چرایی اتفاقات سوال می کنند. درست است که نقطه ضعف های بوده که باید حذف شوند اما در فضای مجازی و در فضای گفتگوها نباید همه نگاه ها به این سمت برود که چرا این اتفاق افتاده است.هیمنه رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق فرو ریخت

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: در جنگ دشمن بیکار نمی نشیند و از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کند. در وعده صادق که بزرگترین عملیات پهبادی دنیا توسط ایران اسلامی انجام شد آبروی اسرائیل در دنیا رفت و هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت. آیا توقع دارید دشمن سکوت کند؟

وی اظهار کرد: اثر وعده صادق این است که نیروی هوایی اسرائیل که یکی از پیشرفته ترین نیروی هوایی دنیاست نتوانست در مقابل موشک های بالستیک ایران مقاومت کند و اگر آتش بار نیروی هوایی ما ادامه پیدا می کرد اسرائیل به طور کامل شخم زده می شد. کسانیکه خود تحقیری می کنند و می گویند قدرت امنیتی ما کم است مصاحبه مسئول بخش اطلاعات نظامی اسرائیل را مطالعه کنند که می گوید ایران امروز در بهترین حالت ممکن و در قدرتمندترین شرایط امنیتی نسبت به سالهای گذشته قرار دارد.

 

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: فلسطین توسط اسراییل مورد حملات بی‌شمار قرار گرفت و دهها هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند، به کشور یمن و عراق و جنوب لبنان هم حمله کردند اما امنیت کشور ما اجازه نداده که آب در دل مردم ایران تکان بخورد، آن وقت عده ای می گویند امنیت کشور ما کجاست؟

 

اقرار مقامات اسرائیلی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران

وی تاکید کرد: امنیت کشور ما تا اندازه ای بالاست که مردم ایران احساس نمی کنند در شرایط جنگ قرار دارند و جبهه مقاومت در نبرد با اسرائیل است. سخنگوی ارتش اسرائیل در سخنانی بیان داشته است که ایران قدرت این را دارد که خاورمیانه را به آتش بکشد و در واقع با این سخنان اقرار به قدرت جمهوری اسلامی ایران می کنند. چرا ما خود تحقیری می کنیم.

 

حجت الاسلام خضری عنوان کرد: بعضی علم و تکنولوژی و پیشرفت صنایع مختلف و برخی امنیت کشور را دست کم می گیرند و تحقیر می‌کنند درحالیکه در بسیاری از بخش های علمی و صنعتی و سایر حوزه ها، ایران جزو کشورهای برتر جهان بوده و از قدرت امنیتی بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم در پیگیری و مجازات سخت نباید سستی نکرد، در جنگ احد که دشمنان به سپاه اسلام ضربه زده و حضرت حمزه را به شهادت رساندند تاریخ می نویسد جانبازان جنگ احد پس از نزول این آیات با لباس خونین به سراغ سپاه ابوسفیان رفتند. منظور از آیات قرآن این است که نباید در مواقع شکست، دچار سستی شد.

 

رژیم جنایتکار اسرائیل باید مجازات شود

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: در مقابل کسانیکه دست به اقدام تروریستی زده و اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند نباید سستی کرد چراکه دشمن باید مجازات شود. در این راستا دکتر پزشکیان رئیس جمهور برگزیده ملت ایران در پیامی که صادر کردند مقتدرانه و باعزت از جبهه مقاومت دفاع کردند که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی اضافه کرد: انشاالله دولت جدید موفق باشد، مقام معظم رهبری فرمودند موفقیت این دولت موفقیت همه ما است و بر اساس شعار سال مقام رهبری باید همه مردم با مشارکت در صحنه به دولت کمک کنند تا اقتصاد کشور رونق پیدا کرده و کشور از تنگناهای اقتصادی عبور کند.

 

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: در مبارزات ما دو رویه داریم یک رویه نامردانه و ناجوانمردانه است که اسرائیل دولتی ناجوانمرد است و عمدتا روش این رژیم ترور مخفیانه شخصیت هاست اما روش دیگر در مبارزات، پیروی از رویه مردانه است همانطور که انجام عملیات وعده صادق، کاملا آگاهانه بود و از قبل اعلام شده بود و اصلا مخفیانه صورت نگرفت.

 

با عملیات وعده صادق رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام افتاد

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق گفت: اسرائیل چندین ساعت وحشت زده آسمان را تماشا می کرد که کی موشک ها و پهبادهای جمهوری اسلامی ایران وارد فضای هوایی اسرائیل می شود این اتفاق در طول تاریخ این رژیم سابقه نداشت، با عملیات وعده صادق رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام افتاد.

 

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: روش اسرائیل در میدان مبارزه، ناجوانمردانه است و مصداق آن ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران می باشد. امام راحل در سال ۶۰ پس از ترورها در پیامی فرمودند “گمان نکنید که از روی قدرت این کارها را انجام می دهند، این قدرتی نیست و در واقع کمال ضعف است. من ابن ملجم را مردتر می دانم چراکه مردانه جلوی مردم در مسجد ایستاد و به فرق مبارک امیرالمومنین علیه السلام ضربه زد که بعد هم دستگیر شد”.

 

ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در حقیقت نشانه ضعف رژیم اسرائیل بود

وی با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در حقیقت نشانه ضعف رژیم اسرائیل بود، تاکید کرد: باید طراز و خط دشمنی را از رژیم غاصب اسرائیل به اشخاص تنزل ندهیم یعنی نگوئیم که این اقدام ناشی از دیوانگی نتانیاهو بوده است زیرا ما امروز با رژیم سفاک اسرائیل و حامی او آمریکا مواجه هستیم.

 

حجت الاسلام خضری بیان کرد: شهید اسماعیل هنیه مرد مجاهدی بود که در اردوگاه متولد شده بود و عمر خود را در اردوگاه ها و سنگرها در مسیر مجاهدت سپری کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ درس های بزرگی دارد. اکثریت علمای اهل سنت به جز چند نفر به این قائل هستند که لعن یزید جایز است. ابن تیمیه از جمله معدود اشخاصی است که لعن یزید را جایز نمی داند و گفته است که امام حسین(ع) اشتباه کرد و دیگر اینکه یزید کاره ای نبود و عبیدالله ابن زیاد دیوانگی کرد، اما در زیارت عاشورا، یزید و نصب کنندگان یزید به خلافت لعن شده اند یعنی ما ساختار باطل را در این زیارت لعن می کنیم.

 

امام جمعه موقت شهر قزوین اذعان کرد: در قضیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هم امروز این دو خط دنبال می شود که نخست می گویند مردم غزه مرتکب اشتباه شدند که به اسرائیل حمله کردند و بعد هم عامل جنایات رخ داده را فقط به شخصیت نتانیاهو تنزل می دهند یعنی در حال تطهیر آمریکا و اسرائیل هستند لذا باید مراقب این خط بود.

 

دست دولت آمریکا آغشته به خون مردم مظلوم غزه است

وی افزود: ملت مجاهد فلسطین که به ظاهر در قفس بود در حقیقت ملتی آزاده بود و برای حیات و عزت خود اقدام به انجام عملیات طوفان الاقصی کرد ضمن اینمه مقابل مردم فلسطین هم فقط نتانیاهو قرار ندارد بلکه رژیم اسرائیل، آمریکا و نظام غرب ایستاده اند. همچنانکه شاهد بودیم چندی پیش وقتی نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرد همه ایستاده بارها او را تشویق کردند و در حقیقت دست دولت آمریکا آغشته به خون مردم غزه است.

 

حجت الاسلام خضری در پایان گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش و شهید عباس بابایی روز دوشنبه برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم شهید بابایی را به دنیا معرفی کنیم. امروز دنیا تشنه شنیدن از عباس بابایی هاست و انشاالله بتوانیم در این مسیر به درستی قدم برداریم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار