اهدا اعضای بدن مادر ۴۵ ساله مریوانی

«زهره ادوایی» زن ۴۵ ساله مریوانی بود که اعضای بدنش پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده‌اش باعث نجات جان چند نفر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۵۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر هوشیار سایه میری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان از اولین اهدای عضو این شهرستان خبر داد و گفت: اهدای اعضای مادر ۴۵ ساله مریوانی به بیماران نیازمند حیات دوباره‌ای به بیماران دیگر داد.

خانواده ایثارگر و نوعدوست مریوانی با اهدای اعضای مادر مهربان خود به چندین بیمار حیات و زندگی دوباره بخشیدند.

دکتر هوشیار سایه میری مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان، افزود: روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه مرحومه مغفوره شادروان خانم زهره ادوایی که به علت سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان فجر بستری بود، با وجود تلاش تیم پزشکی متاسفانه بهبودی نیافت و دچار مرگ مغزی شد.

پس از توضیحات پزشک معالج و مسؤلین بیمارستان فجر به خانواده و بستگان متوفی مبنی بر قطعیت مرگ مغزی نامبرده و قابل اهدا بودن اعضای بدن بیمار به بیماران نیازمند پیوند، با رضایت کامل بستگان درجه اول و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کردستان مورخ ۹۶/۲/۵ جسد متوفی به بیمارستان شریعتی تهران اعزام گردید و اعضای بدن وی به بیماران نیازمند حیات دوباره اهدا گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان ضمن تقدیر و تحسین ایثار خانواده مرحومه زهره ادوایی، گفت: با مرگ مغزی امید به زندگی در فرد به پایان می‌رسد و با اهدای اعضای قابل پیوند به نیازمندان می‌توان چند نفر را از مرگ نجات داد و امید است این اقدام خداپسندانه خانواده مریوانی تبدیل به یک فرهنگ شود تا بدینوسیله نیاز بسیاری از نیازمندان سلامت و ناتوان مالی برآورده شود.

لازم به یادآوری است که رییس و جمعی از پرسنل بیمارستان فجر و شبکه بهداشت و درمان با حضور در جمع خانواده متوفی ضمن عرض تسلیت و اعلام همدردی از اقدام ایثارگرانه و خداپسندانه ایشان تقدیر نمودند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار