خبرهای داغ:
پویش نذر خون همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) در شهرستان تاکستان؛

نذری که هر قطره اش عشق سیدالشهدا را جریان می دهد  

نذری که هر قطره اش عشق سیدالشهدا را جریان می دهد

 
عشق به اباعبدالله در قطره قطره خون اهداکنندگان خون، جاری است و عشق آنها به سیدالشهدا، با هر قطره خونشان به دیگر انسان هایی که نیازمند خون هستند منتقل می شود. 
کد خبر: ۹۶۱۵۸۲۱
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

قزوین_ به گزارش بسیج، نذر را می توان به عنوان تعهدی دانست که انسان نسبت به خدای خود انجام می دهد تا در صورت برآورده شدن خواسته اش، عملی پسندیده را انجام داده یا عملی ناپسند را ترک کند. نذر کردن یا نذری دادن از آن دسته سنت ها و مراسماتی است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است و در فرهنگ های مختلف سابقه طولانی دارد

نذرها از نظر برقراری ارتباط معنوی بین شخص و خداوند و نیز تقرب به درگاه او اهمیت دارند. نذر کردن و اجرای آن به افراد اجازه می دهد تا علاوه انجام عملی خیر به تقویت اراده و رشد روحی بپردازند. از نظر مردم اطعام، خیرات و پخش نذری نه تنها مایه برکت و ثواب است، بلکه یک کار معنوی و مقدس به حساب می آید و هیچ گاه مشکلات اقتصادی نتوانسته تأثیری بر این امر داشته باشد. 

قرآن کریم نیز در چند آیه درباره نذر و وفای به آن صحبت می کند. این کتاب مقدس درباره نذر روزه سکوت حضرت مریم(ع) پس از ولادت حضرت عیسی (ع) می فرماید: ... و هر گاه کسی از انسان ها را دیدی، با اشاره بگو: من برای خداوند رحمان روزه ای نذر کرده ام ... (سوره مریم، آیه 26).

نذرها می توانند در طول زمان و شرایط مختلف، انواع متفاوتی داشته باشند. نذرهای مالی، عبادی، خدماتی و نذر مواد غذایی از جمله نذرهایی هستند که توسط افراد مختلف و به تناسب خواسته هایشان انجام می گیرد. در این میان نذر مواد خوراکی و غذای نذری از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار است و از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ای نزد ایرانیان و عزادارن اباعبدالله الحسین داشته است. 

ایرانیان دست تولایی در نذری دارند و یکی از نذوراتی که به ویژه طی چند سال اخیر در بین ایرانیان ایجاد شده، نذر خون در ایام ماه محرم و صفر است که بی شک از جایگاه بالایی در نزد پروردگار برخوردار است. در همین راستا استان قزوین نیز یکی از استانهای فعال در امر نذر و نذری است. در همین راستا پویش نذر خون با قوت و اعتقاد خاصی در جریان است. استان قزوین دارای دو پایگاه ثابت در شهر قزوین و شهر تاکستان است. اهداکنندگان خون در پویش نذر خون سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان در گفتگو با بسیج از ارادت خود به سیدالشهدا(س) می گویند.

جواد آخوندی یکی از شرکت کنندگان در پویش نذر خون است که در گفتگو با بسیج گفت: وظیفه انسانی خود می‌دانم تا خونم را اهدا کنم تا این خون بتواند زندگی را به افراد نیازمند دیگری ببخشد.

محسن ملا حسنی یکی دیگر از اهدا کنندگان خون در پویش نذر خون است که در گفتگو با بسیج بیان کرد:

من با اهدای خون می‌خواهم فرصت زندگی را به افراد دیگری بدهم و این را برخود تکلیف می دانم.

حیدر الهیاری یکی دیگر از نذرکنندگان خون است که به خبرنگار بسیج گفت:

می‌خواهم سهمی در نجات جان کسی داشته باشم و بر خود وظیفه می‌دانم که خون خود را اهدا کنم. اهدا خون مثل به اشتراک گذاشتن زندگی است.

علی ملاحسنی از دیگر شرکت کنندگان در پویش نذر خون است که می گوید: وظیفه خود می دانم تا به همنوعان خود با اهدا خونم کمک کنم که فرصت زندگی دوباره بیابند. یک قطره خون ما شاید نجات بخش فردی باشد.

احمدملا حسنی نیز می گوید: می‌خواهم با اهدای خون لبخندی را بر صورت یک نیازمند به خون بیاورم. 

محمدالهیاری از دیگر نذرکنندگان خون در پویش نذر خون در ایام شهادت سیدالشهداست که می گوید: اهدای خون تبلور انسانیت است که می‌تواند امید در زندگی را در یک فرد نیازمند به این فرآورده حیات بخش زنده کند. من می‌خواهم در انسانیت و مهربانی شریک شوم. وی از اهداکنندگان مستمری است که هر سه ماه یکبار خون اهدا می کند.

این انسان‌های پاک سرشت به نیت نذر خون روز عاشورا در پایگاه انتقال خون حاضر شدند و خون خود را برای نجات انسان‌ها به عشق ابا عبدالله الحسین علیه السلام اهدا کردند و به طور مستمر نیز در طول سال، چندین بار خون اهدا می کنند.

اهدای خون از جمله اموری است که علاوه بر سلامت جسم، موجب ایجاد نشاط و شادابی معنوی در فرد اهدا کننده می شود. 

به گزارش بسیج، عشق به اباعبدالله در قطره قطره خون این افراد جاری است و عشق آنها به سیدالشهدا، در هر قطره خونشان به دیگر انسان هایی که نیازمند خون هستند منتقل می شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار