خبرهای داغ:

حمایت کمیته امداد از ۲۳۴۵ خانوار شاهرودی

شاهرود_ ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود گفت: این خانواده‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد بهره مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۱۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

حمایت کمیته امداد از ۲۳۴۵ خانوار شاهرودیبه گزارش خبرنگار بسیج، محمدمهدی اصغری ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سالن جلسات این اداره، با اشاره به اینکه خبرنگاران همراه و همگام با مردم و مسؤولان هستند، به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۳۴۵ خانوار در این نهاد توجه داد و افزود: این خانواده‌ها از حمایت‌های حمایتی و وام‌های اشتغالزایی و مستمری بگیری بهره مند می‌شوند و شامل خانواده‌های بی سرپرست، عائله کند و بیمار هستند که ماهانه ۳ میلیارد تومان کمک معیشتی به آنها بر اساس تعداد خانوار تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به پرداخت اجاره مسکن بیش از ۸۵۰ خانوار، گفت: بیشترین پرداخت اجاره بها مسکن در استان متعلق به شاهرود است که شامل اجاره و ودیعه مسکن است که سال‌جاری ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
اصغری با اشاره به اهدا ۲۷ سری جهیزیه در سال‌جاری به زوج‌های جوان، اظهار کرد: این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی است و ۲۰ میلیون تومان هم به داماد‌های تحت پوشش اعطا می‌شود که امسال چهار مورد وام پرداخت شده است.
وی به توزیع ۱۹۹ قلم لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های شناسایی شده اشاره کرد و افزود: کولر، اجاق گاز، جاروبرقی، اتو و... توسط خیرین و دولتی واگذار شده است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) شاهرود، به کمک‌های درمانی این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ بیمار با اعتبار ۳۳۲ میلیون تومانی تاکنون حمایت شده‌اند که ۵۵ نفر از آنها سالمندان زمین گیر هستند که نیازمند کمک خیرین در این راستا هستیم.
وی به مسکن روستایی و شهری نیز توجه داد و اظهار کرد: ۲۷۵ خانواده در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام شدند که تا ۳۰۰ خانواده خواهد رسید و از این نظر اول استان هستیم و ظرف یکسال آینده به آنها تحویل خواهد شد.
اصغری به ساخت ۲۲ مسکن روستایی تا پایان سال اشاره کرد و افزود: بنیاد علوی و بنیاد مسکن ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵۰ میلیون وام واگذار و ۳۵۰ میلیون هم وام بنیاد مسکن برای ساخت و ساز روستایی اعطا شده است.
وی به تعمیر ۵۲ واحد مسکونی روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: ۷۸۰ میلیون تومان پول در این راستا پرداخت شده است که ۲۰ میلیون وام بلاعوض و ۳۰ میلیون وام بر اساس هزینه انجام شده تعمیرات مسکن پرداخت شده است.
ریاست کمیته امداد امام (ره) شاهرود به حمایت فرهنگی از دانش آموزان و دانشجویان اشاره و تصریح کرد: ۵۰۰ تا یک میلیون تومان برای دانش آموزان پرداخت که برای نخبگان از یک تا ۱۰ میلیون تومان است و برای دانشجویان در هر ترم ۹۰۰ هزار تا ۲ میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت که تا مقطع کارشناسی ارشد است و برای دکترا ۵ میلیون تومان پرداخت و وام بلاعوض دانشجویی نیز پرداخت می‌شود.
وی به ۲۵ مورد آموزش گروهی و ۲۱۰ مورد آموزش و مشاوره انفرادی رایگان توسط مشاورین و مربیان اشاره و اظهار کرد: کانون امام خمینی (ره) در شاهرود ۱۶۰ دانش آموز را تحت پوشش فعالیت‌های تابستانه دارد و ۱۳۵ نفر اردوی خانوادگی برای دانش آموزان برگزار شده است.
اصغری به پرداخت ۲ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان وام برای اربعین حسینی به مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: در موضوع اکرام محسنین ۱۲۵ یتیم داریم و ۹۶۷ نفر که یا فرزند طلاق هستند یا فرزندان بیمار که در طرح اکرام محسنین خیرین ماهانه حداقل یک میلیون و دویست هزار تومان واریز می‌کنند و بصورت غیرمستقیم محسنین ۷۰۰ هزار تومان در ماه است که مستقیم به حساب فرد واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ حامی در این موضوع اعلام آمادگی کرده اند، بر حمایت بیشتر تاکید کرد و با اشاره به صندوق امداد ولایت کمیته امداد، اظهار کرد: در این صندوق طرح قرض ماندگار با کمک خیرین انجام و واک به نیازمندان بصورت سه ساله پرداخت می‌شود.
اصغری با تاکید بر اینکه کمک‌های مردمی نقش مهمی در کمیته امداد دارند در حمایت از خانواده‌های کم برخوردار، به پرداخت صدقات بصورت غیرحضوری و با کد دستوری #۰۲۳۲*۸۸۷۷* تاکید کرد و افزود: این صدقات در کمک به تهیه جهیزیه و اجاره مسکن و تعمیرات مسکن و امور فرهنگی هزینه می‌شود و به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.
وی به ۳۴ مرکز نیکوکاری فعال در محلات شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ پرونده خانواده‌های کم برخوردار به این مراکز واگذار و خدمت رسانی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار