دغدغه اول مردم و رهبر انقلاب، معیشت مردم است

امام جمعه چناران گفت: بدون تردید دغدغه اول مردم و رهبر انقلاب، معیشت مردم است، دغدغه‌ای که رفع آن فوریت هم دارد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۸۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام مطفر تاجی، امروز ۱۹ مردادماه در نماز جمعه چناران، پرداختن به مسائل فرعی، گزینش افراد فرومایه و عقب راندن افراد شایسته را نشانه‌ شکست، اضمحلال و انحطاط دولت‌ها برشمرد و اظهار کرد: از هشدار امیرالمؤمنین (ع) اهتمام به مسائل راهبردی و استقرار نظام شایسته‌ سالاری و توانمندگزینی در مقابل حزب سالاری، قبیله‌گرایی و خویشاوند گُماری دو اصل کارگشا است که باید مورد توجه دولت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری پزشکیان، هفت توصیه راهبردی برای موفقیت دولت چهاردهم را بیان کردند که ناظر به اهتمام این اصول است.

خطیب جمعه چناران بیان کرد: معظم له توصیه اول را در ظرفیت‌های پرشمار طبیعی و انسانی ایران دانستند. جهادی کار کردن، تعامل ارکان کشور با یکدیگر، رعایت اولویت‌ها، بی‌اعتنایی و ترتیب اثر ندادن به دو قطبی‌های احساسی دوران انتخابات، قدرشناسی توان داخلی و تکیه به آن و در سیاست خارجی در مقابل امواج و حوادث جهانی به‌خصوص منطقه‌ای و مسائل سیاسی فعال و اثرگذار را از موارد مهم قلمداد کردند.

وی اذعان کرد: این هفت توصیه و مطالبه اگر به‌ صورت جدی و عملی در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و سایر ارکان کشور نیز به آنچه مربوط به آنها است، توجه و عمل کنند بدون شک آثار و نتایج آن به‌زودی در عرصه‌های مختلف شاهد خواهیم بود و کام ملت شیرین و جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند خواهد شد.

 تاجی خاطرنشان کرد: اگرچه همه‌ ارکان و بخش‌های مختلف کشور موظف به همکاری و تعامل با دولت هستند اما در نهایت این خود دولت است که باید از آزمون دشوار اداره امور، سربلند خارج شود و قطعاً این سربلندی، لوازم و شروطی دارد.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب را در مراسم تنفیذ، نقشه‌ راه و شروط ورود موفق به این میدان خطیر و پیمودن این مسیر را برای دولت جدید و ملت ترسیم کرد.

امام جمعه شهرستان چناران با اشاره به اینکه دغدغه معیشت مردم باید اولویت اول دولت چهاردهم باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور در تکاپوی انتخاب اعضاء کابینه برای اداره قوه مجریه و در حقیقت اداره کشور است و بدون تردید دغدغه درجه اول مردم و رهبری، معیشت مردم است، دغدغه‌ای که فوریت هم دارد.

 تاجی مجموعه‌ عملکرد اقتصادی هزار روز خدمت دولت شهید رئیسی را یک «الگوی هزار روزه» نامید و طبق بررسی آمارهای اقتصادی در سه‌ سال دولت سیزدهم تأکید کرد: اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد به احتمال زیاد، بسیاری از مشکلات کشور عمدتاً مشکلات اقتصادی حل می‌شد به همین دلیل، توصیه‌ رهبر انقلاب به دولت چهاردهم این است که کارهای با ارزش دولت قبل ادامه پیدا کند.

امام جمعه چناران با اشاره به این که رئیس جمهور در تکاپوی انتخاب اعضای کابینه برای اداره قوه مجریه و در حقیقت اداره کشور است، گفت: بدون تردید دغدغه اول مردم و رهبر انقلاب، معیشت مردم است، دغدغه‌ای که فوریت هم دارد.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار