خبرهای داغ:

رقابت بانوان ۱۱ کشور جهان در مسابقات حفظ قرآن تانزانیا

رقابت بانوان ۱۱ کشور جهان در مسابقات حفظ قرآن تانزانیا
بزرگترین مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه بانوان از دهم شهریورماه در شهر دارالسلام تانزانیا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۲۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-بزرگترین مسابقه حفظ قرآن کریم بانوان شنبه، ۱۰ شهریور ماه در شهر دارالسلام، پایتخت تانزانیا برگزار می‌شود.

این مسابقات به همت سازمان همبستگی کشورهای اسلامی مستقر در عربستان با همکاری شورای عالی مسلمانان تانزانیا(باکواتا) ساماندهی شده و قرار است به میزبانی استادیوم فوتبال بنیامین مکپا با حضور متسابقانی از ۱۱ کشور جهان برگزار شود.

این مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، هفت جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و ۳۰ جزء برگزار می‌شود و در هر رشته به سه نفر از برترین‌ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

خانم سامیه سولهو حسن، رئیس جمهور تانزانیا مهمان ویژه این مسابقات خواهد بود و شیخ العیسی، دبیر کل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی نیز حضور خواهند یافت.

در این راستا، شیخ ابوبکر بن زبیر، مفتی اعظم تانزانیا هفته گذشته، ۲۴ مردادماه در یک کنفرانس رسانه‌ای درباره اهمیت این رویداد قرآنی صحبت کرد و از همه مسلمانان خواست برای تشویق بانوان حافظ قرآن و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در این مسابقات شرکت کنند

در سال‌های اخیر، کشور تانزانیا در برگزاری مسابقات قرآنی جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای آفریقایی پیدا کرده است به طوری که هر سال مسابقات قرآنی زیادی برای گروه‌ها و رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی گروه آقایان در استادیوم فوتبال است که معمولاً در ماه مبارک رمضان و با حضور ده‌ها هزار نفر برگزار می‌شود و بازتاب فراوانی در دیگر کشورهای مسلمان دارد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار