بیانیه سپاه شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجد و تشکیل بسیج مساجد و محلات

شاهرود_سپاه شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجد و تشکیل بسیج مساجد و محلات بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: مساجد باید پایگاه جهاد و حرکت‌های انقلابی خود ساخته باشد.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۳۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
بیانیه سپاه شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجد و تشکیل بسیج مساجد و محلاتبه گزارش خبرنگار بسیج، به مناسبت روز جهانی مساجد و تشکیل سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ (سوره اسری-آیه یک)
رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی (۲۱ آگوست ۱۹۶۹) مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید٬ و موجی از اعتراض در کشور‌های اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم کودک کش، آتش خشم و انزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ایران، این روز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است. در این میان، دوران صدر اسلام، درخشان‏ترین دوره در طول حیات مساجد است؛ چرا که در آن زمان، مسجد نه صرفاً محل عبادت، که محل فعالیت‏های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می‏آمد. برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید آن‌ها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی‏های فراوان خود را به فعلیت برسانند.
دشمنان اسلام از مسجد هراس دارند؛ چراکه مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج مردمی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است. در مساجد است که افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتّحاد را به نمایش درآورند، همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.
امام راحل و عظیم الشّأن (ره) بار‌ها بر اهمیت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن ‏را موجب تقویت اسلام و نظام مى‏ دانستند و مساجد را مرکز جنبش‏ها و حرکت‏هاى اسلامى معرّفى کرده و فرمود: ه اند: «ای ملّت، مسجد‌های خودتان را حفظ کنید. بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند.»
از دل مسجد، شجره طیّبه بسیج رویید و پایگاه‌های بسیج مساجد با حضور گرم و میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید. رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می‌فرماید: (حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پر نشاط و آینده پر و لبریز از امید سازد.)
از دل مسجد، شجره طیّبه بسیج رویید و پایگاه‌های بسیج مساجد با حضور گرم و میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید. رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می‌فرماید: "حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پر نشاط و آینده پر و لبریز از امید سازد."
ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود به نمایندگی از هزاران نفر بسیجی دریادل و جان برکف عضو پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج این شهرستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرّانه می‌خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در امّ القرای اسلام و تحقّق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمود‌های رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند تا ان شاء الله مساجد را پایگاه جهاد و حرکت‌های انقلابی خود ساخته و در پرتو برکات این کانون الهی و مردمی به اهداف اسلامی خود برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار