خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین؛

شهدای خبرنگار با خط خون جاده سعادت را برای ما ترسیم کردند

آیت اله عابدینی در دیدار جمعی از اهالی رسانه گفت: شهدای خبرنگار با خط خون جاده سعادت را برای ما ترسیم کردند.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۴۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از اهالی رسانه استان قزوین که به مناسبت سالروز شهادت محمد صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: برای همه شهیدان عرصه خبر و خبرنگاری از پیشگاه خدای متعال علو درجات را درخواست می‌کنیم و به خدای متعال عرض می‌کنیم آنها به ما خیلی خدمت کردند و مکتب خبرنگاری برای ما ایجاد کردند و از پراکندگی بیرون آمدیم.

 

وی تصریح کرد: همه کسانی که در مسیر انتقال اعلامیه و پیام امام در دوران مبارزات انقلاب به شهادت رسیدند نیز در مسیر رسالت خبرنگاری قرار داشتند و امثال شهید انصاری به خاطر یک اعلامیه دستگیر شد و مسیر بسیاری طی شد تا شهید آوینی رشد کرد.

 

شهدای خبرنگار با خط خون جاده سعادت را برای ما ترسیم کردند

 

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آنهایی که آمدند در خطرناک‌ترین شرایط در دوران دفاع مقدس، در فلسطین و غزه، در عراق و یمن جان خود را برای حمایت از مسلمانان و مستضعفان به کف گرفتند و سینه سپر کردند را استادان و پیشکسوتان خودمان بدانیم چرا که با خط خون جاده سعادت را برای ما ترسیم کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بعد از شهادت امام حسین (ع) امامی داریم که امام زین‌العابدین (ع) است و شخصیتی داریم که به نام حضرت زینب (س) که همه موفقیت‌های حضرت زینب (س) به خاطر این بود که تحت ولایت امام سجاد (ع) حرکت می‌کرد و نباید مسائل احساسی این معادله و مهندسی دینی را تغییر بدهد.

 

وی گفت: امام خمینی (ره) وقتی با معلمان صحبت می‌کردند می‌فرمودند معلمی شغل انبیا است، من از این فرمایش ایشان استفاده می‌کنم و عرض می‌کنم خبرنگاری نیز شغل انبیا است.

 

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: انبیاء یعنی خبرآوران، باید ببینیم ویژگی‌های پیام‌آوری انبیاء (ع) چه چیزی است، یکی از کارهای انبیاء این بوده که اخبارشان به مبدأ و معاد خیلی وصل بوده و در واقع ریشه‌دار بوده است.

 

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: ریشه اخبار انبیاء، مبدأ که از هستی، آفرینش و خدای متعال است و مقصد نیز قیامت و معاد است و به معنای دیگر مبدأ آن خدا و آفرینش است و مقصدش آن اهدافی است که برای انسان تعریف شده است.

 

وی گفت: یکی از پیام‌های انبیاء این بود که فرمودند بدانید برای کرامت خلق شده‌اید، مبدأ خلقت و مقصد کرامت انسانی است و باید کرامت و زیبایی و عظمتش را در زندگی بچشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ویژگی سوم، ماندگاری اخبار انبیاء است و اگر روز مطامع دنیایی و آرزوهای پیش و پا افتاده هر خبری تهیه کنیم به قول قرآن «مَا عِندَكُم یَنفَد» می‌شود اما اگر کارمان خدایی باشد «وَمَا عِندَ ٱللَّهِ بَاق» می‌شود.

 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: هماهنگی و همنوایی اخبار انبیاء، ویژگی سوم پیام‌های آنهاست، ما چه زمانی با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنیم؟ زمانی که مبدأ و معادمان با هم متفاوت باشد.

 

وی افزود: باید خبرهایی تولید کنیم که مؤمنین خوشحال شوند، نباید کاری کنیم که کفار و منافقان خوشحال می‌شوند و شرف خبرنگاری، امام‌جمعه و جماعت، واعظ و اهل قلم این است که خوب بفهمند چه کسی را باید خوشحال و چه کسی را ناراحت کنند.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: الان اگر قلممان جنایتکاران صهیونیست را سرکوب نکند این قلم واقعاً شرافت ندارد و اگر مظلومان غزه را حمایت نکند، رسالتش را اصلاً انجام نداده است و باید عدالت جهانی و چشم‌انداز آینده جهان از نگاه خدای متعال را ببیند و هر زمان مبدأ و معاد را ببینیم، درست عمل خواهیم کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر باور کنیم انسان‌ها باید اهل ایمان، یقین، تقوا، مایه‌های انسانی و فطری و تسلیم در پیشگاه خدای متعال باشند، در غیر این صورت کافر هستند و اگر در مسیر کافری جور دیگری عمل کنند، منافق می‌شوند درست عمل کرده ایم و باید با این نگاه قرآنی در سمت درست تاریخ بایستیم.

 

وی بیان کرد: اگر بیاییم سر این مسائل با یکدیگر هم‌اندیشانه، هم‌افزایی فکری داشته باشیم به جاهای خوبی می‌رسیم، خداوند در آیه 51 سوره قصص می‌فرماید «وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ یَتَذَكَّرُونَ»، یعنی (ما این قرآن را برای آنان پی در پی و به هم پیوسته [به صورت سوره‌ای پس از سوره‌ای و آیه‌ای بعد از آیه‌ای] آوردیم تا متذکّر و هوشیار [حقایق] شوند).

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید همه انبیاء حرفشان یکی بود و امام خمینی (ره) می‌فرمایند اگر همه انبیاء می‌آمدند در یک محلی با یکدیگر زندگی می‌کردند، هیچ اختلافی بینشان نبود.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اولویت‌های خبری در نگاه انبیاء بسیار مهم بود و خیلی از خبرها را مورد توجه قرار نمی‌دادند چرا که سفارش می‌کردند ریشه خیلی از خبرها باعث ناراحتی است. مثلاً اگر با آبروی کسی بازی کردیم و هیچ نفعی برای جامعه و مردم نداشت، ارزشی نداشته است.

 

وی گفت: سوره نبأ، سوره خبر است، هیچ آیه‌ای نداریم که خبر نباشد و همه آیات یک خبر و پیامی برای انتقال به انسان است و باید یک دور قرآن را با نگاه خبرنگاری ببینیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: انبیاء (ع) چشم‌انداز آینده جهان را بسیار خوب و امیدوار ترسیم کرده‌اند و اگر بخواهیم خرابه‌ای را بگوییم با این نیت که حساب کسی را برسیم، با سیره انبیاء هماهنگی ندارد و آن کاری که مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی در اسارت کرد و در پاسخ به صلیب سرخی‌ها که یهودی بودند نگفت که شکنجه می‌شود و بعد به افسری که ایشان را شکنجه می‌کرد گفت، من تو را که مسلمان هستی در پیش غیر مسلمان ضایع نمی‌کنم و بعد از آن افسر منقلب شد و خادم ایشان شد.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خداوند در قرآن فرموده آینده جهان به دست صالحان خواهد بود و خدا وعده داده است که یقیناً مستضعفان پیروز خواهند شد و فقط قوت و قدرت خدا باقی می‌ماند و اینها تیترهای درشت خبری است.

 

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) در راستای امیدآفرینی در مجلس یزید که برای تحقیر اسرای کربلا شکل گرفته بود، با یک سخنرانی حماسی فرمودند ای یزید من حقارت و کوچکی تو را نشان می‌دهم و سپس فرمودند بخدا سوگند که تو نمی‌توانی یاد ما را محو کنید و تو آن کسی نیستی که بتوانی وحی را از میان ببری و این کلام سراسر امید و حکمت نسبت به وعده‌های الهی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار